stukjes uit een film knippen

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem 2

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2008
Berichten
470
hallo, ik wil in mijn eigen home filmpjes ( video-ts en vob) knippen voor een familielid, alleen de stukjes die voor hem belangrijk zijn.
ik heb het geprobeerd met windows moviemaker en easy videosplitter, beide geven een fout melding , ook na opnieuw installeren.
wie weet een heel eenvoudig(ben daarin een leek) gratis video programma om stukjes uit een film te knippen die ik naderhand kan samen voegen.


ik heb een laptop met w10

alvast bedankt willem
 
ik heb het geprobeerd met windows moviemaker en easy videosplitter, beide geven een fout melding , ook na opnieuw installeren.
Wel handig om de foutmelding hier te melden, zodat we kunnen kijken wat de foutmelding is.

Heb je zelf al via google gezocht op de foutmelding? Vaak weet je dan wat er loos is.

Hier nog iets gevonden: http://www.movavi.com/nl/support/how-to/how-to-split-videos.html

Hier een Ned. handleiding van Moviemaker, het is een filmpje dus kijk goed hoe diegene het doet: https://www.youtube.com/watch?v=YTeLiYXzWmQ

Hier Video Cutter: http://www.fantv.nl/digitaal/software/17733-knippen-in-videos-met-video-cutter
Je kunt er bijvoorbeeld geen filmpjes mee aan elkaar plakken, maar knippen schijnt heel makkelijk te zijn.
 
Laatst bewerkt:
dag femke98 , bedankt voor de tip .
ik zal de foutmelding opzoeken op internet, het filmpje van moviemaker had ik ook gevonden maar omdat moviemaker een foutmelding gaf kon ik niet verder.
ik zal het nog een keer proberen en noteer en zoek de foutmelding op google, kom ik er niet uit laat ik het e.e.a. weten ook als ik er wel uitkom natuurlijk.
alvast bedankt, willem:)
 
Hoi Willem,
Ja, met een foutmelding erbij kunnen we misschien wat meer te weten komen.
Succes en we horen het wel!
 
dag femke ik krijg toch weer deze melding zonder dat ik het op google kan vinden.
ik hoop dat iemand een oplossing weet of een ander programma.

windows live movie maker werkt niet meer is het enigste wat die aangeeft en ik kan het weer opnieuw afsluiten
ik heb windows essentiel laten repareren , maar dat hielp ook niet.
 
Laatst bewerkt:
Met VirtualDub en miss. nog de nodige plugins kun je alles met films, enige euvel is het eerst moeten doorgronden hoe of wat werkt.
Dus niet echt voor een leek maar mocht niemand een andere oplossing weten......
 
dag lange jan en femke98, ik had onderstaande gevonden op microsoft help pagina, en movie maker opnieuw geinstallleerd,deze stond in het configuratie scherm op 2011.
die ik nu gedownload heb is van 2012 en lijkt nu wel te werken, ik probeer deze vandaag en morgen uit en als het werkt sluit ik deze vraag, ik laat hoe dan ook iets weten.
alvast weer bedankt willem

Windows Movie Maker is not supported for Windows 10, but you can still download Movie Maker if you really want it.
 
helaas na 5 min valt deze weer uit, ik ga eens naarvirtualdub bekijken of dit me gaat lukken, ik kom erop terug
 
dag femke ik krijg toch weer deze melding zonder dat ik het op google kan vinden.
Wat is de melding? Dat bedoel ik!
Ik wil graag weten welke melding je krijgt.
 
dag femke, dat is het probleem . dat is de enige melding.
ik ben er wel achter dat het misschien wel aan het type bestand ligt, namelijk het zijn VOB bestanden.
ik ben ondertussen op zoek naar een gratis programma om ze om te zetten naar b.v iso , om het daarna weer te proberen. helaas kan ik nu nog niet
het juiste programma vinden. clonedvd2 geprobeerd lukt ook niet, kom er op terug.
p.s. ik zie wel dat in moviemaker MKV wel kan , dus ook op zoek naar een programma dat vob naar mkv kan omzetten.
 
Laatst bewerkt:
Aha, VOB bestanden, dat is dus een dvd. (daar had ik overheen gelezen in je eerste post)
Je kunt de dvd rippen naar een AVI bestand en dan kan je gaan knippen en plakken.

zie hiervoor Zie hiervoor www.doom9.org
Als het eenmaal een AVI bestand is kun je met movie maker of pinnacle studio hem inkorten en daarna weer branden.

Ik heb het volgende nog ergens gelezen:
Met "SUPER" schijnt je alles om te kunnen zetten:
http://www.erightsoft.info/GetFile.php?SUPERsetup.exe
maar ik zie dat deze niet meer bestaat. Hij is op deze pagina niet meer te downloaden. Wellicht even er naar zoeken of het nog ergens te downloaden is.

En anders deze: http://www.freemake.com/nl/free_video_converter/

Er zijn er genoeg dat weet ik wel, dus even zelf zoeken ;)
 
Laatst bewerkt:
dag femke , ik ga vandaag je tips proberen. ik ga er eerst 1 omzetten en naar avi en 1 naar mkv. zoek vandaag uit welk programma het beste is en zoek nog even naar SUPER.
laat vandaag of morgen even nog iets weten van de vorderingen.

willem

super is geinstalllerd en is de VOB files aan het omzetten.
 
Laatst bewerkt:
hallo femke , de omzetting loopt al vanaf 12:00, hij heeft de files met beelden omgezet naar mkv maar loopt nog steeds.
i.v.m een verbouwing ben ik deze week wel bezig om te kijken of ik kan knippen m,et moviemaker. laat deze week iets weten of het gelukt is.

willem
 
Ik denk zelf dat avi beter is (maar dat is mijn persoonlijke mening. Vroeger altijd met avi gewerkt).

Dat het zo lang duurt, tja.....hoelang is die film eigenlijk? Mij lijkt het eh....wel heel lang vanaf gisteren 12 uur. Maar goed, ik weet niet wat voor een pc je hebt en als dat een mindere is, dan kan het inderdaad wel heel lang gaat duren.

Je schreef eerder
helaas na 5 min valt deze weer uit,
Valt het proggie dan uit? Dan zou dat toch aan je pc kunnen liggen. Iets omzetten kost heel veel rekenwerk en daar heb je best een goede pc voor nodig.
 
Laatst bewerkt:
dag femke , hij bleef alleen op een stukje hangen wat onbelangrijk was . al het andere beeldmateriaal is gelukt en moviemaker valt nu niet uit.
ik ga het deze week proberen en kom er eind van de week op terug.

alvast bedankt willem
 
Oké, dat is mooi nieuws!
Ik hoop dat het je lukt en we wachten je bericht verder af. Fijn als iemand feedback wilt geven hoe het een en ander is gelukt.

Succes!
 
dag femke , sorris voor de late reaktie ( verbouwing).
alles is gelukt , in alle films die ik had is kon ik knippen met moviemaker.
dank je wel nogamaals voor de moeite en de tijd.

bedankt willem
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan