your pc ran into a problem and needs to restart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peer70

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2016
Berichten
6
Heb nog een laptop waar Vista op stond geïnstalleerd, heb deze verwijderd door de hele HD schijf te verwijderen zonder te formatteren.
Probeer hierna windows 7, 8 of 10 te installeren maar krijg nadat het probeerde de betreffende versie te installeren de foutmelding "your pc ran into a problem and needs to restart"
Dus ben ik op internet gaan zoeken hoe dit op te lossen maar elke uitleg is gebaseerd op het feit dat Windows nog op de PC staat. Er staat bij mij niets meer op de HD.

Het gekke is dat ik linux versies er zo maar op kan installeren en werken goed!!
Kan iemand mij raad geven hoe dit probleem op te lossen. Zit een 1.5 Ghz processor in met 3 Ghz intern geheugen. Lijkt me in ieder geval genoeg om 7 te draaien!

Peer70
 
Start op met de installatiedvd. Zodra de vraag komt waar je Windows wil installeren druk je op Shift+F10 om een command prompt te voorschijn te halen.
Daar geef je dan het commando:
  • diskpart
  • list disk
  • select disk x
  • detail disk (controle of je de juiste schijf geselecteerd hebt)
  • clean
  • create partition primary
  • select partition 1
  • format fs=NTFS
  • exit
 
Hallo Dorado,

Het probleem is dat het zover niet komt. Start wel op van de installatie DVD en je ziet ook het Windows logo tot het rondje begint te draaien, dan stopt hij er mee!!
Dan krijg ik die melding.

Peer70
 
Dus Shift+F10 werkt niet?
 
Probeer door middel van een Hirens boot cd de harde schijf te formatteren buiten Windows om.

Download deze op:http://www.hirensbootcd.net/download.html
Klik op het onderstreepte Hirens.BootCD.15.2.zip
Kijk hier voor meer informatie. Resultaat is een aantal bestanden, waarvan de belangrijkste de ISO-file is met de naam Hiren’s bootcd die dan op een CD als opstart CD gebrand moet worden. Dat kan met BurnCDCC dat ingevoegd zit in de zipfile.

Vervolgens met de cd de pc opstarten, waarna je door een keus voor Partition Wizard je harde schijf kan formatteren.
Succes.
 
Alles gedaan wat je me vroeg maar tot heden geen resultaat!
 
Heb nog een laptop waar Vista op stond geïnstalleerd, heb deze verwijderd door de hele HD schijf te verwijderen zonder te formatteren.
Kan iemand mij raad geven hoe dit probleem op te lossen. Zit een 1.5 Ghz processor in met 3 Ghz intern geheugen. Lijkt me in ieder geval genoeg om 7 te draaien!

Peer70
Wellicht kun je met Gparted wel ntfs formatteren.
 
Dorado,

Heb toch nog de command line kunnen openen en de sessie Diskpart uitgevoerd maar helaas nog steeds dezelfde melding.
Weet niet meer wat te doen. Is het denkbaar, al zie ik geen fouten, dat een nieuwe harde schijf mogelijk well zou kunnen werken?

Peer70
 
Is inmiddels opgelost.
DVD met win7 geinstalleerrd.
Dan voor julle hulp

Peer70
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan