Muziek genereren onder film

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jessehuta

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2013
Berichten
167
Hallo iedereen!

Is er een programma die zelf muziek kan genereren onder mijn film? Als ik bijvoorbeeld ingeef dat ik enkel een gitaar en piano wil laten klinken of alleen een drumstel en een viool? Of dat ik vanaf 10 seconden de muziek tot 5 seconden spannend kan laten oplopen? Of als ik het melodietje niet mooi vind dat ik op een refresh knop kan drukken?

Ik zoek gewoon een programma die zelf muziek genereert onder mijn filmpje en dat er veel functies opzitten (wat ook makkelijk voor een beginner is zoals ik).
Ik ben namelijk bezig met het maken van een bedrijfsvideo, vandaar!

Misschien weet iemand iets?!
 
Ik zoek gewoon een programma die zelf muziek genereert onder mijn filmpje en dat er veel functies opzitten (wat ook makkelijk voor een beginner is zoals ik).
Dit is niet eens een naald in een hooiberg.... Zo'n programma bestaat natuurlijk niet. Al was het maar omdat je zulke specifieke eisen stelt aan dat programma dat geen enkele leverancier daar zijn vingers aan zou willen branden. Je kunt wellicht in een stock database nog wel muziek vinden die aan bepaalde criteria voldoet (lengte, instrumenten etc) maar de rest zul je toch echt zelf moeten doen. Al was het maar omdat je muziek toch op zijn minst moet aansluiten met wat je in beeld laat zien, en dat is een behoorlijk creatieve keuze die je maakt. En dat wil jij aan een programma overlaten??

Overigens klinkt je vraag als van iemand die extreem lui is... En dat heeft niks met 'beginners' te maken. Wil je bedrijfsvideo's maken, dan is toch wel het minste dat je als klant mag verwachten dat de maker enigszins bekend is met wat hij/zij aan het doen is.
 
Sommige video bewerking programma's hebben zo'n "audio database",
Maar niet op de manier die je omschrijft, gewoon verschillende (gesorteerd) muziekjes.
 
Ik ken 1 programma wat doet dat je beschrijft: Smartsound. Dit werkt met speciale muziek bestanden, onderverdeeld in stijl en soort. Je kunt je film inladen, en dan de muziek spannend of romantisch laten worden, of laten eindigen op een bepaalde tijd. Er is een enorme database met muziekstijlen, voor elk wat wils. Het werkt natuurlijk nooit zo goed als een echte componist. Alhoewel, sommigen..

http://www.smartsound.com/
https://www.dvscene.nl/tutorials/aan-de-slag-met-smartsound-sonicfire-pro.html
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan