TV Recorder versus Computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gimli

Verenigingslid
Lid geworden
5 aug 2001
Berichten
1.192
Nadat ik m'n Sony handycam op m'n TV heb aangesloten kan ik er de meeste zenders mee vastleggen.
Hierbij moet ik opmerken dat 't een Philips TV is die zowel analoog als digitaal is voorbereid.
Onder voorbereid bedoel ik dat ie normaal gesproken met een card aansluiting op een modem van KPN staat verbonden.

Wat ik me nu afvroeg was, hoe komt 't dat ik wel m'n TV uitzendingen kan "recorden" naar de Cadcamera
maar de opnamen die ik in 't geheugen van de modem heb staan niet.
Zodra ik dan naar m'n opname stand ga krijg ik de melding: NO COPY.

Navraag leerde me dat 't komt omdat de opnames in 't geheugen niet vooraadig zijn maar uit een "cloud" komen.
Wat ik me nu af blijf vragen is waarom dat ik een signaal wat ik op m'n TV krijg niet kan opnemen.
Is dat dan zoiets als met een paraplu krijg je nog geen water uit een regenbui?
Eerder uit verwondering .

:rolleyes:
 
Die programma's die jij met de Sony opneemt, dat zullen vast programma's zijn die analoog uitgezonden worden?
De paraplu vergelijking gaat wel de goede kant op, maar een juistere is wellicht:

je huurt een auto en daar mag je mee rondrijden, maar je mag (kunt) deze niet verkopen.
 
Dat heeft allemaal met licentierechten te maken. Het analoge beeld (is lagere kwaliteit) heeft geen beveiliging en kun je dus opnemen. De digitale signalen zijn beveiligd en kunnen niet worden opgenomen met andere apparatuur dan die van de aanbieder zelf. En die apparatuur is zo bewerkt dat je daarvandaan geen kopie kunt maken voor eigen gebruik.
 
@-gast0225: inderdaad, maar ook als ik naar de direkte digitale uitzending ga kan ik alles opnemen wat er verschijnt.
mijn vergelijking: ik huur een auto, rijd er mee rond, maar mag niet de tachograaf lezen die ik heb afgelegd.

@-RogerS: geloof ik niet, want als ik op tijd de TV opname met de Sony had ingeschakeld was 't me wel gelukt.
Het gaat in dit geval om de opnames die dus in de memory van de modem opgeslagen staan.

Ik krijg 't gevoel dat er sprake is van een informatie signaal wat ik wel van de kabel kan oppikken zodra 't wordt uitgezonden,
maar zodra er sprake is van een server aanspreken over een opgeslagen informatie ik dus geen toegang krijg.

Niet om er nou zo'n hangijzer van te maken, maar ik vroeg me af hoe 't komt
dat ik iets wat ik op een tv af zie spelen niet kan opnemen omdat 't van een "cloud" afkomt.
Meer met de verbazing dat ik een radio opname wel op kan nemen, maar de herhaling niet(?!).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan