Internet via stopcontact.

Status
Niet open voor verdere reacties.

adnieuwenhuizen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 sep 2003
Berichten
1.110
Ik ga binnen kort verhuizen en er ligt daar overal laminaat. Aangezien de kamer waar ik wil internetten met een vaste kabel niet direct bij het modem ligt moet ik dus kabels over de grond en langs de drempels laten lopen.
Nu las ik dat je speciale adapters kunt kopen die het mogelijk maken te internetten via de stopcontacten.
Mijn vraag is nu: Er zijn 5 groepen in de meterkast. Moeten de zendende en de ontvangende adapter op dezelfde groep zitten of kun je inderdaad elk willekeurig stopcontact gebruiken?
 
Willekeurig stopcontact. Wel direct in de doos en niet via een verlengsnoer.
Koop dan wel een powerlan (zo heet zo iets) waarmee de verbinding beveiligd kan worden, want anders loopt u de kans dat de buren mee kunnen kijken (heb ik nu bij twee verschillende powerlan setups meegemaakt.)
 
Is WiFi ook een mogelijkheid?
 
Die zijn er ook, gelijk een wifi accesspoint en je zet er een beveiling op dus er wordt niet mee gekeken.....
En via tafeldozen werkt het ook gewoon, ze adviseren het niet maar werkt wel.
En de installatie dient op 1 fase te zitten,groepen maken niet uit.
Mochten het 3 fase zijn is er een brug voor te verkrijgen.
 
Ik heb net een DEVOLO wifi voor 70€ op marktplaats gekocht.
Je hebt minimaal 2 stekkers nodig. Bij de eerste gaat het het lichtnet in en bij de andere komt het er uit en zet het als je de goede hebt om in draadloos.
Als je meerdere stekkers hebt die draadloos zijn kun je die op verschillend plekken in je huis zetten. Zo kun je op iedere plek in het huis wifi krijgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan