Youtube filmpjes bijv. op telegraaf.nl op zwart

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
De YouTube filmpjes, bijv. op site: telegraaf.nl", starten allemaal wel met geluid maar met zwart beeld. Paar keer klikken en schuiven op de voortgangsbalk die wel beweegt geeft uiteindelijk wel beeld, maar het blijft uiteraard zeer hinderlijk. Dit is geen persoonlijk euvel want als je googelt een structureel probleem, zo maar ineens. Er is op mijn computer niets veranderd. Geen oplossing gevonden via google. IE 11 Win 10 pro Videokaart okay
 
Laatst bewerkt:
Misschien is dat een probleem van de browser want ik stream video prima en in hoge kwaliteit maar wanneer ik bij Telegraaf kijk dan stokt het beeld terwijl het zo onscherp begint als het maar kan, later wordt het beter. Probeer daarom met de laatste versie van Adobe Flash Player en een andere browser, zoals Firefox.

Wanneer de driver van de video kaart niet goed is dan schuiven vensters slecht en gaat scrollen schokkerig, misschien kunt u daar eens op letten. Bij het stuurprogramma is beter te kiezen voor Snelheid in plaats van Kwaliteit. Als zou het afspelen van video altijd wel moeten kunnen.

Ik ken een computer die nooit goed is geworden in het afspelen van video dus volg het verder met belangstelling. Welke video kaart en computer heeft u trouwens?
 
Als dit niet onderbrekend is...
Microsoft heeft op het laatste moment afgezien van IE 12 als standaard browser in Windows 10. Dit wordt vervangen door Microsoft Edge.
Het kan geen kwaad om daarna te proberen de achtergrond processen te verminderen. Hiervoor heb je een handig portable programma wat alle programma's laat zien die opstarten: AutoRuns van Sysinternals.

Met AutoRuns kunt u ook zien of er ongewenste toepassingen zijn die spioneren of omleiden. Kijk hiervoor in de categorie Browsers. Veel van de namen zal u moeten Googlen op nut en noodzaak. Maak daarom notities, zeker voor als u deze controle vaker wilt doen.

Van Windows 10 weet ik haast niets maar tot nog toe was het moeilijk voor Windows om het virtueel geheugen snel genoeg beschikbaar te maken. Omdat u dit probleem ineens heeft zou u kunnen kijken of dit groot genoeg is, het kunnen defragmenteren door het uit te schakelen, opnieuw op te starten en de schijf te defragmenteren (geheugenschijven liever niet defragmenteren door de vele lees/schrijf acties). Stel het virtueel (schijf)geheugen daarna even groot minimaal en maximaal in en start opnieuw op.

Als het moeilijk spelen van video na updates kan zijn gekomen dan kan u het terug gaan naar een systeem herstelpunt overwegen. Wanneer dat het moeilijk afspelen verhelpt, schakel dan alle automatisch updaters eens uit. Het kan namelijk zijn dat er ongeschikte updates binnenkomen en door handmatig af en toe updates binnen te halen kan u deze zaken scheiden. Daarbij wil ik opmerken dat kleine update programma's het systeem vaak niet meer vrij geven. Met AutoRuns ziet u waar updaters en indexeerders (waar staan de afbeeldingen of documenten) nog actief zijn.

Sommige virus scanners stoppen de computer met hun achtergrond scans. Doe daarom onderzoek naar de mate waarin de virusscanner het systeem belast.

Kijk of er voldoende vrije schijfruimte is.
 
Werkt hier alvast prima op IE 11 en FF 48.0. Blijft de vraag met welke browser de TS werkt.
 
Videokaart Nvidia GeForce MSI N750Ti. Probleem overigens "spontaan" ontstaan. Na verwijdering en opnieuw inloggen lijkt het probleem verdwenen, alhoewel er in het begin nog minimale hapering is.
Dacht dat het misschien te maken zou kunnen hebben met Adblock Plus. Maar na uitschakeling verbeterde het niet. De Adblock Plus is overigens nu geheel verdwenen van de site<!> Na verwijderen met Revo Uninstaller PRO inclusief de achtergebleven restanten en herinstall verschijnt deze niet meer op de Telegraaf site?? Telegraaf ingreep achter de schermen??? Iemand zelfde ervaring ?? Browser IE 11! waarmee tot nu toe geen problemen wat dit betreft allemaal. Ik wil het ook in deze browser oplossen.
 
Nee, Adblock Plus is actief en je wordt dan geweigerd. Na het toevoegen van de uitzondering krijg je de site weer te zien, op een ander tabblad. Overigens draaien deze video's nog steeds heel slecht en op de laagste resolutie. De Telegraaf site heeft het niet op orde.

Omdat de video's voorafgegaan worden door een reclamefilmpje vraag ik mij af of er niet A) een ander hulpprogramma tegen advertentie servers draait en B) of u met de genoemde AutoRuns kan achterhalen of er een malware actief is, wat u naar andere advertenties probeert om te leiden.
 
Ik heb dat hier ook en ik werk in Linux Mint met Firefox.
Wat ik doe is als ik een filmpje wil bekijken en het blijft zwart: even op Huidige Pagina vernieuwen en dan werkt het wel.

Ikzelf werk met Ublock Orgin (dit is echt de beste ad-blocker!!) en daar ligt het dus NIET aan. Dat de filmpjes zwart blijven was opeens zomaar, van de ene dag op de andere dag.
Wie weet ligt het aan De Telegraaf zelf, want die hebben meer rare fratsen op hun site.
Zoals de voetbalartikeltjes, je kan dan niet met de Een pagina terug gaan knop werken, omdat het gedeelte op de voetbalpagina met de stand, programma en uitslagen e.d dit verhinderd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan