definitief Stoppen van macro tijden uitvoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog wat aanpassingen gedaan:

- Bij het openen van het formulier heeft Aantal personen de focus
- De in te vullen velden zijn de enige 3 met een tabstop in de volgorde van boven naar beneden
- Bij het klikken op Ok wordt gecontroleerd of Aantal, Soort en Medewerker zijn gevuld (verplicht)
- Hierbij krijgt het eventueel lege veld de focus (M.u.v. Medewerker)
- Wanneer de regels 6 t/m 10 al gevuld zijn wordt dit gemeld bij een klik op Ok.
- Het Korting veld mag nu zowel een komma als een punt bevatten ( 1,50 / 1.50)
- Bij het wijzigen van de medewerker wordt dit direct in het werkblad doorgevoerd
- De groepsprijs stond in het formulier als € 45,00 p.p. vermeld. Gewijzigd in € 4,00 p.p.

Bekijk bijlage macrotest kaartverkoop.xls

Je kan me mailen door op mijn naam te klikken :)

NB.:
Het document dat je in #20 plaatste is denk ik niet de goede.

Laatst bewerkt:
klopt

Het is inderdaad de verkeerde. Dan heb je mijn aanpassingen nog niet gezien. ik hoop niet dat je schrikt. ik heb het zo aangepast dat er in principe geen fouten meer gemaakt worden door de knoppen en tekst te veranderen. Jou formulier werkt ook voor mijn winkelverkoop die eigenlijk gelijk is aan de kaartverkoop
Is het ook mogelijk om een exacte plaats van het formulier aan te geven?
Bekijk bijlage macrotest kaartverkoop.xls

Wat bedoel je met exacte plaats van het formulier?
Hij wordt nu gecentreerd op het excel document weergegeven.

Ik zal in de laatst door jouw geplaatste de wijzigingen van #21 doorvoeren.

Laatst bewerkt:
zoals ik het je nu hebt gestuurd functioneert het goed. Het formulier zit soms voor het totaalbedrag dat moet worden afgerekend. Het is wel met de muis te verplaatsen en dat kan ook

Laatst bewerkt:
Wil je die op dezelfde manier aangepast hebben?

Het functioneert net als de kaartverkoop maar hier staat het totaalbedrag nog niet bij dan graag

Geen probleem. Zal ik vanavond doen.

In Kaartverkoop krijg ik een foutmelding op medewerkers als ik die kies bij het opstarten er staat dan al een naam in die ik in het formulier wil aanpassen dit was niet zo. Ik heb de oorzaak al. Als het werkblad beveiligd is en je opent het bestand dan gaat het niet goed ik heb toen de beveiliging van het blad er afgehaald en opgeslagen. Als je hem dan weer opent gaat het wel goed.

opgelost. heb de blokkering weggehaald van de cel waar de medewerker in komt te staan. door de blokkering kan er niets in de cel weggeschreven worden

Laatst bewerkt:
Bij deze met het totaal veld. Je kan dubbelklikken op het woord Totaal om een zojuist toegevoegde regel te verwijderen. Tevens het maximum aantal regels aangepast van 10 naar 29.
Bekijk bijlage macrotest winkelverkoop2.xls

Ook heb ik in het formulier de objecten uitgelijnd..
Ik vind wel dat ook in dat document meer controles moeten komen zoals de verplichte velden, maar ook of een ingegeven artikelnummer wel een bestaand artikel is en dan ook de omschrijving ervan tonen. Ook dient er een melding te komen als er geen voorraad meer is. De tikfouten in het artikel blad dienen aangepast te worden. Ook staat er een Omschrijving van een artikel met eigenschap Financiëel in plaats van Standaard.

Kortom, er kan nogal wat aan verbeterd worden.

Laatst bewerkt:
Ik heb gezien dat het bedrag er nu bij staat. Wat je aangeeft zou wel mooi zijn. Als je dat er in wilt bouwen zijn we er heel blij mee

@Edmoor

Suggestie: zet alle artikelen (incl. prijs) in een combobox, style 2, columcount 2 met de methode .List.

Het moet wel mogelijk zijn een artikelnummer in te vullen en niet een keuze te maken in een lijst.

Laatst bewerkt:
De suggestie van snb is een goeie en had ik al toegepast. Maar de medewerkers weten alle 172 artikelnummers die de lijst nu groot is uit het hoofd? Of staan die op het fysieke artikel vermeld?

Laatst bewerkt:
Ok. Inmiddels zitten beide mogelijkheden er in. Bij het kiezen uit de lijst worden artikelnummer en omschrijving gevuld, maar je kan ook zelf een artikelnummer intikken waarbij direct de omschrijving verschijnt als het artikel werd gevonden.

vvm.jpg

Vind je dat wat?

Ik vind het er goed uitzien. het moet voor iedereen makkelijk te bedienen zijn en ik denk dat het zo gaat werken

Ok. Ik ga nu wat anders doen, maar ik zal morgen de controle er nog in maken en hem dan hier plaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan