Netwerkkabel over 20 meter?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dump

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2003
Berichten
464
Hoi allen.

Ik wil graag achter in mijn tuin (17m afstand) een redelijk goed internet hebben. Mijn repeater van netgear haalt het daar niet (8 mb) en mijn uitprobeer (actie van ziggo!!!) extra wifipunt op het stopcontact geeft 70 mb tot 7 meter en daarna is het op.
Nu krijg ik een ziggo monteur (gratis, ook in de actie) die het verder gaat uitproberen.

Ik overweeg echter als alternatief een accespoint van ziggo uit te gaan proberen (sorry, ook weer in de actie) en dan dwars door mijn muur aan te sluiten op de netwerkkabel aan mijn router. Volgens ziggo zou deze verbinding daar achter in de tuin heel goed moeten werken.

Deze kabel wordt dan 20 meter lang. Het moet natuurlijk een 5e kabel worden maar wat is nu het beste. Bij een bekende online winkel vragen ze daar 32,99€ voor en een online winkel die alleen in kabels doet 12€. Ook zie ik verschillende soorten die te maken hebben met de manier van isolatie.

Kan en mag iemand me hier op dit forum een kabel en of winkel aanbevelen?

Gr. Dump.
 
Hoi Veng.

Dank voor je reactie. Is het niet zo dat een directe verbinding d.m.v. een kabel de meest gegarandeerde snelheid kan geven?

En de wirwar aan prijzen en soorten duizelt me wel een beetje. Bij de een koop je een cat5e kabel met een zo hoge prijs waarvoor je bij een ander haast 2 cat 6 kabels kan kopen.

Pffft. Moeilijk kiezen hoor.

Gr. Dump.
 
dat is dan een afgeschermde of een niet afgeschermde .
is er een verschil mmm ja als er vermogenkabels zijn gsm's en ander magneetstralen.

enkele lusjes kunnen dan ook leuke effecten geven .
 
achter in de tuin.?
Gaat de utp kabel door een buis?
Wordt de kabel in de grond gegraven ?
Kun je zelf de rj45 stekkers er aan maken of moet het een kant en klare kabel zijn.

ik zou zelf een S/FTP kabel nemen die heeft namelijk een afscherming tussen de aders en de buitenmantel.

Zit er geen computerwinkel bij jullie in het dorp/stad daar kun je meestal per meter kabel kopen.
 
Hoi Puppie.

Ik ben van plan hem bovengronds langs de rand van mijn tuin te leggen in een pvc elektrabuis die aan elkaar gelijmd worden.
En ja, ik heb een goede computerzaak in de buurt maar de bedragen die in de winkels berekend worden zijn schrikbarend.
En nee, ik kan geen stekkers plaatsen. Dus ik ga van compleet uit.

Onderstaande kabel kost bij de online winkel 19€. Bij mijn computer zaak heb je daar nog geen eens een UTP kabel voor!
Maar blijft wel de vraag over. Is onderstaande kabel goed genoeg. Ik heb hier geen kaas van gegeten. Jij of iemand anders wel?

S/FTP CAT6 kabel - Professioneel - Grijs,
Extra: LSZH-mantel (halogeenvrij),
Aders: CU - AWG 27/7,
Aansluiting 1: RJ45 Male,
Aansluiting 2: RJ45 Male,
20 meter.

Gr. Dump.
 
Laatst bewerkt:
als je het door een buis legt en bovengronds dan kan je de door jou voorgestelde kabel wel gebruiken.
let er op dat de diameter voldoende is voor de stekkers.
ik denk dat je minimaal een 3/4 pvc buis moet hebben.

woon je in de buurt van Enschede?
 
Afscherming heeft ook in een PVC buis nog zin tav externe storingen....... niet alleen mechanisch dus...
De storing gaat nl wel door de PVC buis heen, zeker te weten....
Als je zeker weet dat je weinig storingsbronnen in je buurt hebt... kies voor een wat goedkopere "mindere" kabel, speel je op zeker neem je een betere kwaliteit..
 
Denk ook aan de PVC buizen zelf. Neem de slagvaste variant (Grijs) en niet die voor binnen (Geel). Heeft niks met de verbinding te maken uiteraard, maar wel om de boel heel te houden.
 
Zet dan ook nog aan het eind een simpele sitecom router 300 .
Je moet die wel even openschroeven en aan de antenne =/- 3m koperdraad (fietsverlichtingsdraad bv,) solderen en naar buiten voeren.Wel voledig uitrekken , niet oprollen.
Geeft enorme winst.
Bij kringloopwinkels liggen ze soms voor een paar €€ van mensen die naar glasvezel over zijn gestapt.
 
Zet dan ook nog aan het eind een simpele sitecom router 300 .
Je moet die wel even openschroeven en aan de antenne =/- 3m koperdraad (fietsverlichtingsdraad bv,) solderen en naar buiten voeren.Wel voledig uitrekken , niet oprollen.
Geeft enorme winst.
Bij kringloopwinkels liggen ze soms voor een paar €€ van mensen die naar glasvezel over zijn gestapt.
kom kom een beetje proffesioneel . bij dlink kan je routers kopen met losschroefbare antene dus losschroeven en coax ertussen bevestigen in een plastieken bakje
gaat afdichten kabel eerst naar beneden laten gaan dan terug naar boven in het bakje enkel onderaan in het bakje laten komen.


Maar een afgeschermde kabel is geen overbodige luxe (elke storing is vertraging) afgeschermde kabel wil zeggen dat er rond de twisted pair een aluminium follie is rond gebracht als kooi van faraday en enkel om je snelheid te bewaren. geen lussen . leggen en er is een kabel tester om te controleren of de kabel goed is genepen
ik heb alles liggen en oostvlaanderen je zou het mogen hier mogen gebruiken (er bestaan afgeschermde connectors maar die zijn iets groter dus die moeten passen.)
 
Een antenne in de open lucht mag nooit afgeschermd worden.
De bedoeling van een antenne is dat ie signaal verzendt/ontvangt.
Niet voor niets werden vroeger de radio antennes tussen bv 2 schoorstenen gehangen.
Mocht je in de tuin een waslijn hebben met stalen kern, soldeer daar dat draadje maar aan vast.
Misschien protest van de buren , die hun wifi signaal weggedrukt zien...!
Ik heb het thuis aan de waterleiding vast gemaakt.
Overal in huis perfekte wifi. Nauwelijks trager dan mijn vaste pc verbinding.
 
Een antenne in de open lucht mag nooit afgeschermd worden.
De bedoeling van een antenne is dat ie signaal verzendt/ontvangt.
Nu juist en niet juist het signaal verzwakt maar dat is relatief tov vocht en de connector

Mocht je in de tuin een waslijn hebben met stalen kern, soldeer daar dat draadje maar aan vast.
Misschien protest van de buren , die hun wifi signaal weggedrukt zien...!
Als buur kan je al snel enkele verlengsnoeren in elkaar steken en die ophangen dus twee spoelen met verschillend waarden en dan op één lijn 2,5 care tja dat blaas je niet zomaar weg dus zal deze het signaal van de zender als het ware reflecteren en heb je geen draaggolf meer over of is er zoveel ruis dat je het signaal nauwelijks ziet .

het is niet zo eenvoudig als het eruit ziet

Overal in huis perfekte wifi. Nauwelijks trager dan mijn vaste pc verbinding.
Das dubbel omdat als je water zou geaard zijn krijg je een antenne aan de grond en das best te vermijden.
nu zal je router meerdere signalen moeten verwijderen(een antenne wordt per frequentie gemaakt ) maar een dtv antenne zou je kunnen gebruiken maar is niet idiaal
 
Beste mensen.

Wat druk gehad maar nu jullie toch even wat bijpraten. Wat heb ik tot nu toe gedaan?
De computerboer adviseerde mij de gewone, goedkope, utp cat 5 kabel te gebruiken. Tot 50 meter zou die gewoon toereikend moeten zijn. Ik heb die inderdaad in een slagvaste grijze pvc buis gelegd. Een stekker er af geknipt en van de overbuurman een tang en stekker gekregen.
Met mijn tijdelijke probeer "extra wifi punt" (90€) van ziggo achterin de tuin aangesloten zit ik op 140/150mb. Mijn abbo is 150mb dus optimaal.
Mijn computerboer adviseert een wifi router (op stroom) aan te sluiten op de net aangelegde internet kabel. Kosten ongeveer 35€. Inmiddels ook een extra stroompunt daar aangelegd dus nu moet het straks goed gaan komen.
Ik heb even nog de hoop gehad dat mijn nieuwe ziggo compal router (geadviseerd door de monteur en ook gekregen) wel de power had naar achteren door te seinen maar dat zit er niet in.
In huis werkt die compal trouwens draadloos ook optimaal, ook 150mb, daar waar de oude upc router maar amper 40mb gaf.
We zijn er bijna. Ik houd jullie op dee hoogte van het laatste stukje.

Gr. Dump.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan