Home cinema set tussen laptop en 4k tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

luck7

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2009
Berichten
791
Hallo allemaal!

Ik heb een 4k tv aangeschaft waarop ik voornamelijk vanaf mijn laptop films kijk. Gewoon via een HDMI kabel als monitor aangesloten dus.
Nou zou ik erg graag een 5.1 geluidsset aansluiten voor surround geluid. Mijn vraag is echter, hoe doe ik dit?

Als ik het als volgt doe: Laptop HMDI OUT -> Cinema Set IN -> Cinema Set OUT -> 4K TV IN.
Heb ik dan nog wel een resolutie van 4K?

De laptop heeft: 3x USB 3.0, 1x MiniDisplayPort, 1x HDMI en 1x 3.5 mm jack.
De Cinema set die ik graag zou aanschaffen is deze.

Echter gaat het me echt puur om het geluid. Dat is het enige waarvoor ik de cinema set ga gebruiken. Dus als er andere mogelijkheden zijn met andere geluidssystemen rond dezelfde prijsklasse is dat ook prima!

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp!
Gr. Luck7
 
Er zijn diverse mogelijkheden om het e.e.a. aan te sluiten.
Ik heb hier een vergelijkbare setup, met dien verstande dat ik 2 laptops middels HDMI heb aangesloten. 1 van de laptops is een 4k de andere een 'normale' 1920x1080. Mijn TV is / heeft echter geen 4k. Als jouw laptop geen 4k is / heeft, dan zal je geen 4k beeld op je TV gaan zien.
Verder kun je natuurlijk er ook voor kiezen om de laptops op je TV aan te sluiten i.o.v. op je Cinemaset. (zoals ik heb gedaan : 2 laptops op hdmi aansluitingen van de TV en de cinemaset middels een optische aansluiting met de TV verbonden)
 
Mijn laptop ondersteund 4k. Heb nu ook 4k beeld op de TV.

Maar geeft de cinema set die 4k wel door aan de tv dan?
heb nu 4k @60p. Ik vermoed dat de Cinema set die 60p al niet ondersteund en ik dus eindig met 30p. en met een beetje pech niet eens 4k
 
Waarom wil je de laptop persé op de cinemaset hebben? Sluit 'm aan op de TV (een moderne TV heeft toch een stuk of 4 hdmi poorten?) 4k <-> 4k.
 
Achso, en de tv stuurt het geluid dan naar de Cinema Set?
 
Ja, ik heb een hdmi + een optische kabel tussen de cinemaset en mijn TV, maar omdat de optische aansluiting de HDMI overruled voor het verzenden van het geluid, is de hdmi verbinding slechts voor het beeld tussen de TV en de cinemaset. Verder hangen mijn 2 laptops (zoals ik al schreef) rechtstreeks aan mijn TV.
 
ah kijk. nou dan zou dat prima moeten werken.
Ik dacht altijd dat die hdmi poorten op tv alleen maar voor input waren haha

Bedankt voor je hulp!
 
Vandaar dat er veelal 1 hdmi poort voorzien is van de aanduiding : ARC

Klik
 
Laatst bewerkt:
Dus de Home Cinema Set op HDMI 3 en dan is het probleem opgelost :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan