Oracle VM VirtualBox Fout Melding.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Devooruitgang

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 aug 2016
Berichten
4
Goedendag,

Allereerst ik ben nieuw op deze forum en 29 jaartjes oud. Ik zie helpmij.nl als een Leuke leerzame plek voor mij als beginnend ICT-er. Ik heb nog geen werk in de ICT branche wil ik wel heel graag:thumb:. Zelf heb wel een technische achtergrond. Heeft iemand tijd of interesse om mij op weg te helpen in de ICT zou ik het op prijs stellen! PM mij!:thumb:
Ik hoop dat mensen het niet erg vinden als ik met simpele saaie vragen of onderwerpen kom op 't forum ik ben gewoon leergierig :D!

Mijn eerste melding.

Zoals jullie zien probeer ik Oracle Virtualbox te installeren zodat ik in de toekomst daar andere software/tools kan beoefenen.
Ik heb Oracle Manager geïnstalleerd en iso windows 10 32bit geladen.
Wanneer ik op start klik dan zie ik foutmelding verschijnen en die gaat als volgt: VT-x/AMD-V hardwareversnelling is niet beschikbaar op uw systeem. Bepaalde gastsystemen (bv. OS/2 en QNX) hebben deze mogelijkheid nodig en kunnen zonder niet opstarten.

Ik heb 3 opties om te klikken daarna: VM afsluiten- Kopieer- Doorgaan.
Klik ik op doorgaan krijg ik een Bluescreen :shocked:

Ik heb research op Google gedaan en sommige opties veranderd in de instellingen van de VM manager maar helaas geen resultaat.

Is dit een bekend probleem of doe ik iets verkeerd?
Alvast bedankt voor de reactie's


groetjes!
 
Laatst bewerkt:
Heb je een beetje een moderne PC? Kijk dan even in de bios of VT-x(intel) ofAMD-V(amd) hardwareversnelling aanstaat.
 
Bedankt voor u reactie!

Mijn computer is high end.
Ik heb gedaan wat u gezegd heeft en de foutmelding is verdwenen bedankt.
Helaas is de bluescreen nog niet weg. Als die door laad dan krijg ik blauwe scherm met wat text. Ik heb wel de 32 bit Iso?
Wat zou het probleem kunnen zijn?:)

Melding hieronder
melding vm.jpg

Groetjes!
 
a. Communiceert net wat makkelijker als je ook je voornaam ergens vermeldt.
b. Ik zou (nu je de virtualisatie-opties hebt aangezet in de bios van je host-computer) gewoon de VM met de blue screen weggooien en beginnen met het maken van een nieuwe VM en daar dan Windows 10 in gaan installeren.

PS: Hoe groot is de (virtuele) schijf die je aan de W10 VM gaat toekennen? Minstens 100 GB lijkt me een goed startpunt.

Tijs.
 
Ja sorry ik heet Jo Aangenaam,

De handleiding ben ik aan het doorspitten ik kom er nog niet echt uit.
Ik heb de Vm ook verwijderd opnieuw aangemaakt met 100GB maar tevergeefs krijg ik nog steeds de zelfde melding.

groetjes Jo.
 
Bedankt heren!

Ik heb het kunnen oplossen bij mijn instellingen >> Algemeen heb ik hem op versie windows 64bit gezet en toen deed hij het wel.

Hartstikke bedankt voor de hulp kan ik eindelijk prutsen op de VM :)

Hij kan op slot.

MVG JO,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan