Nieuwe laptop en ipadres

Status
Niet open voor verdere reacties.

reinvb

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2009
Berichten
599
Goedemiddag,

Vanmorgen overleed mijn laptop, zodat ik een ander heb aangeschaft. Laptop aangesloten en alles opgestart, zag ik tot mijn verbazing dat ik wederom een ipadres heb beginnende met 82 en dat is niet goed!

Enige tijd terug, had ik hetzelfde probleem, en is toen opgelost met het verkrijgen van een nieuwe router via Ziggo. Heb geprobeerd deze router te resetten, maar is niet gelukt.

Hoe krijg ik weer een normaal beveiligede ipadres beginnende met 266? Kan ik dit zelf, of dien ik hiervoor Ziggo te bellen voor resetten?

Hoor het graag.

Groet,
Reindert
 
Even uit nieuwsgierigheid: wat is er niet veilig/goed aan een ip adrs dat begint met 82?

Heeft u soms een VPN-connectie?
Als dat het geval is moet u in het handboek van de VPN-leverancier kijken hoe dat geactiveerd moet worden.
Meestal is dat een kwestie van specifieke VPN-software installeren en aanzetten.
 
Laatst bewerkt:
IP adres kan sowieso nooit beginnen met 266.
 
Even uit nieuwsgierigheid: wat is er niet veilig/goed aan een ip adrs dat begint met 82?
Heeft u soms een VPN-connectie?
Als dat het geval is moet u in het handboek van de VPN-levernacier kijken hoe dat geactiveerd moet worden.
Meestal is dat specifieke VPN-software installeren en aanzetten.


Vraag dat even aan uw collega heer dnties, hij weet wat er niet veilig is wanneer een ipadres begint met 82. Iets met publiek?

Maar ik heb Ziggo gebeld, en Ziggo heeft bij hun in de centrale op de restknop gedrukt, waardoor ik mijn oude instelling terug heb op deze wifi modum :d

Ik was eerst in paniek, maar nu weer blij :d Mijn ipadres begint weer met 192.168 en ben weer veilig op het net.

Bedankt voor de tip om Ziggo te bellen :thumb::thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan