Opzetje nodig opzetten klein virtueel SMB netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ajoe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 sep 2016
Berichten
3
Graag zou ik wat tips ontvangen omdat ik door de bomen het bos niet meer ze... :shocked: Dagenlang gekeken op Youtube en op internet gezocht, maar er vliegen mij teveel termen door de oren..

Ik wil graag een klein ( tot 5 gebruikers ) klein virtueel zakelijk netwerk aanleggen, ik heb een schone installatie van server 2008 r2 draaien op een I3 2120 met 8gb ram. dus ik denk dat ik hiervoor RDS het best kan gebruiken? Omschrijving case:

- tot 5 gebruikers
- thin clients ( of workstations ) die connecten met de server via RDS
- remoteapp

Ik wil dit graag aanleggen om te voorkomen dat bijvoorbeeld een lokale workstation crasht en men dan erg lang bezig is om alles opnieuw te installeren en ook toch wat dataverlies hebt. Verder is het handig om alles centraal te back-uppen.

Ik kan echter nergens een tutorial vinden die mij hierin kan helpen.. Weet iemand mij een volgorde en de te draaien applicaties te noemen? Kan je zoiets bijvoorbeeld bouwen in Vmware workstation PRO ?

Groet,

Ajoen
 
Dat kan idd in VMware workstation, of gratis met VirtualBox.

Is echter nogal wat werk voor een SMB netwerk. Zet gewoon een fileserver neer en zorg dat de werkplekken in het domein hangen. Daarna een paar drivemappings naar het netwerk maken voor de data en een backup voor de server instellen. Dan heb je verder met gecrashte werkstations niks te maken.
 
Bedankt voor je reactie, ik weet dat het een beetje overkill is maar stel dat zo'n workstation crasht door een harde schijf fout , dan moet ik zo'n workstation helemaal weer installeren toch? Bij een virtuele workstation is het dan gewoon copy paste en nieuwe VM. En kan jouw opzetje dan ook gedaan worden met zgn. thin clients? Ik heb de laatste tijd echt veel pech gehad met workstations... en ik vind de oplossing van imaging software ( Acronis ) ook niet helemaal betrouwbaar..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan