Netgear WGR614v5 als switch

Status
Niet open voor verdere reacties.

kostenzer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Berichten
2.474
Ondanks dat ik al regelmatig met dit bijltje gehakt heb, lukt het me, bij een oom, met deze WGR614v5 niet.

Eerst gelezen in het forum. bv http://www.helpmij.nl/forum/showthr...R614V7)-instellen-als-switch?highlight=wgr614 gaf geen antwoord op mijn vraag. De link naar de netwerkconfigurator doet het niet (meer).
De vraag postte ik daarna op: https://community.netgear.com/t5/WiFi-Routers-802-11b-g-n-Legacy/Help-need-my-wireless-router-a-WGR614-to-act-as-a-switch/m-p/1134705#U1134705 Ook hier een link die het niet meer doet.

Daar zit geen beweging in, of misschien ben ik te ongeduldig.

De vraag en wat ik gedaan heb:

De router is als switch in te stellen door de dhcp uit te schakelen, en de kabels alleen in de lan 1-4 te stoppen. Alleen kan ik niet meer inloggen in de WGR614.
Het oorspronkelijk ip adres is 192.168.1.1. Door hem direct aan de laptop te hangen kom ik er direct in.
Hij hangt achter een ziggo cisco router in het netwerkje die op 192.168.178.x zit.

Zet ik dhcp uit kom ik er niet meer in.
Niet via het netwerk, niet als hij direct op de laptop aangesloten is. Niet via upload, niet via lan 1-4. Hij werkt wel als switch!
Verander ik in de netgear de range naar 192.168.178.x, voor het ip adres en gateway, dan kom ik er ook niet meer in.

Via ipconfig /all / renew en arp -a vind ik ook geen ip adressen die me toegang tot de Netgear geven.

Een totale reset geeft weer de mogelijkheid om in te loggen.
Nu zou ik die gegevens van te voren kunnen opslaan, zodat ik ze later maar weer hoef in te lezen als ik er weer in moet, maar dat is toch niet de oplossing dacht ik zo.
Nu draai ik in rondjes.

Wie heeft ervaring hier mee. Wie heeft een scherpere blik dan ik om te zien wat ik fout doe.
Overigens bij mij thuis loopt dit alles, zonder netgear, prima, maar bij die oom krijg ik het niet voor elkaar.

Alvast bedankt.

Kos


 
Als de DHCP uit staat kom je in niet één router die als switch werkt, na een reset pas weer.
Maar waarom wil je erin als hij functioneert als switch.
 
na een reset pas weer.

Bedoel je met reset, een herstart, uit en aan zetten?
Ik kom in alle 3 de tot switch omgevormde routers in mijn netwerk, zonder probleem.

Waarom? Omdat het draadloze gedeelte, dat had ik inderdaad niet aangegeven, wachtwoord, ssid, kanaal etc. soms nog wat aanpassingen behoeven.
 
Laatst bewerkt:
Nee, een hard reset met de reset knop.

Ik kom er niet meer in als ik een router als bridge/switch/accesspoint gebruik en dhcp.

Met een vast ip adres lukt het als de router er eentje heeft in dezelfde range.
 
DAT is nu net wat ik wil.
Alles in 192.168.178.x. In mijn eigen netwerk met een fritzbox, linksys en een philips, zit ik op 192.168.1.x, geen probleem. Met die netgear lukt het me na uren klungelen, want meer is het niet, niet.
Ik DACHT dat ik dit onder de knie had.......
 
Zet je hem weer op 192.168.1.1 en neem zelf 192.168.1.2, dan wel?
 
Niet geprobeerd. VERWACHT dat hij het wel doet, maar dan kan ik pas over een paar dagen gaan proberen.
Je hoort dan van me.

Alvast voor zover bedankt voor het mee denken.
 
Uiteindelijk heb ik de cisco van ziggo op 192.168.1.254 gezet en toen lukte alles zoals ik gewend ben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan