Ondertitels inbranden

Status
Niet open voor verdere reacties.

luck7

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2009
Berichten
791
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een 4k tv en wil daarop enige series en films in 4k kijken. Nu heb ik de Plex app geïnstalleerd op de tv en de server draait op mijn laptop.
Dit werkt vlekkeloos, zolang de ondertitel (soft subs) uit staan. Plek kan de ondertitel niet apart weergeven waardoor plex de ondertitels realtime gaat inbranden. Dit zorgt met 4k voor een niet al te soepele playback.
Na wat onderzoek blijkt dit niet op te lossen, tenzij ik de ondertitel van te voren al inbrandt.

Daarom ben ik opzoek naar een programma wat ondertitels kan inbranden. Heb al een tweetal zonder succes geprobeerd.
Wie weet hier een goed programma voor?

Het source bestand is in .mkv formaat.

vriendelijke groet,
Luck7
 
Heb je die ondertitels in SRT formaat?
Laat ook even weten welke programma's je dan al hebt geprobeert anders komen deze weer langs.
 
Laatst bewerkt:
De ondertitels zitten in het mkv bestand, als deze uitgelezen kunnen worden is dat top. maar het gebruik van externe srt bestanden vind ik ook geen probleem.

vidCoder heb ik geprobeerd. Deze geeft de optie om subs in te branden. Heb dit ook geselecteerd, maar de ondertitel wordt niet letterlijk ingebrand. Dus dat werkt niet zoals ik in gedachten had.
Freemake Video Converter heb ik ook geprobeerd. Als deze een video geconverteerd heeft hoor ik alleen audio, en zie zo'n soort windows media player visualisatie op maat van de audio. Erg apart.
 
Ik gebruik Freemake al jaren en heb dat probleem nog nooit gezien, maar ook nog nooit met een bestand in 4K gewerkt.
 
FullHD werkt prima.
Blijkbaar herkent Freemake alleen de afleveringen van Better Call Saul die ik heb niet.
Nou zijn deze ook in x265 format. Wellicht dat het daar aan ligt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan