Netwerkadapter vindt de netwerkkabel niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

KweeniE

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2002
Berichten
161
Er waren wat problemen met de provider waardoor ik verschillende netwerkkabels in- en uit de mediabox van KPN heb gehaald. Uiteindelijk deed alles het weer, maar blijkt nu de pc geen verbinding meer te kunnen maken, omdat hij de netwerkkabel niet herkent.

Dit ligt niet aan de mediabox en ook niet aan de netwerkkabel. Als ik deze bv aansluit op de laptop is de verbinding prima. Alleen bij de netwerkverbindingen geeft de pc aan dat de netwerkkabel niet is aangesloten, terwijl dit wel gewoon zo is. Daar gaat dus iets mis in de communicatie.

Heb het stuurprogramma al meerdere keren opnieuw geïnstalleerd, maar hij krijgt nog altijd geen verbinding. Ook bij eigenschappen netwerkadapter (Realtek PCIe GBE Family Controller) staat gewoon dat deze wel correct werkt. Alleen als ik kijk bij logboek adapter zie ik wel elke keer bij opnieuw installeren een fout terugkomen, zie hiervoor de bijlagen (1 met overzicht, andere met details). 'Iets' kan niet migrated worden Weet iemand hoe dit kan en hoe ik dit kan verhelpen? Ik heb al nieuw stuurprogramma geïnstalleerd, maar dezelfde melding. Ik ben inmiddels ten einde raad, dus hopelijk kan iemand me hier helpen om internet weer aan de praat te krijgen op m'n pc...

foutmelding.jpgfoutmelding2.jpg
 
Bedenk dat de bedrade aansluiting zelf ook kapot kan zijn gegaan, denk aan corrosie van de 'pinnetjes' in de bedrade aansluiting, 'pinnetjes' die over elkaar heen zijn gekomen en (dus) een soort kortsluiting maken etc.

Ik stel me voor dat je de volgende opties uitprobeert:
a. Je verwijdert de bedrade netwerkadapter in Apparaatbeheer (= devmgmt.msc , onder Netwerkadapters). Je vinkt niet aan dat de driver/stuurprogramma (ook) verwijderd moet worden. Je herstart de laptop en kijkt of de netwerkadapter nu netjes opnieuw wordt toegevoegd en je checkt of die daarna dan goed werkt.
b. Je verwijdert alle netwerkadapters in Apparaatbeheer (dus ook wifi netwerkadapters etc.), zodat er helemaal geen adapters meer staan. Net zoals bij a. laat je de stuurprogramma's gewoon bestaan. Herstart de laptop en kijk of (o.a.) de bedrade netwerkadapter weer opnieuw is toegevoegd en of die daarna goed werkt etc.
c. Je koopt een USB bedrade netwerkadapter en je gebruikt die ipv. de ingebouwde. Wij gebruiken hiervoor altijd de Eminent EM1017 USB adapter, maar ik neem aan dat andere adapters ook kunnen werken.

Tijs.
 
Helaas is dat niet de oplossing, althans heb de laatste nog niet geprobeerd. Maar hij deed het altijd en ik zou niet weten waarom nu niet meer en de pc is nog aardig nieuw. Bovendien gebeurde het bij het wijzigen van internetaansluitingen, dus daar is iets mis gegaan in de pc.

Ik denk dat het er mee te maken heeft dat het apparaat niet is gemigreerd misschien. Als ik kijk naar de gebeurtenissen die in logboek van netwerkadapter worden opgeslagen dan ziet het er eerder normaal uit met bv omzetting naar Windows 10.

Maar nu staat er bv toen ik zojuist de tips van jou probeerde chronologisch:

Apparaat verwijderd (was bij verwijderen uit apparaatbeheer)
Installatie van apparaat vereist
Apparaat niet gemigreerd
Apparaat geconfigureerd (oem28.inf)
Apparaat gestart (rt640x86)
Apparaat geïnstalleerd (rt640x86.inf)
 
En wat moet ik hier nu uit afleiden? Dat het werkt of juist niet? Bovendien kun je altijd nog alle netwerkadapters verwijderen, zoals ik aangaf in tip b.

En of de pc nieuw is of niet heeft geen invloed op de tips die ik geef: Het kan altijd fout lopen.

Evt. doe je het zelfs zo dat je het apparaat verwijderd incl. verwijdering van de de driver en dan kijken of na de herstart het apparaat met de Windows-eigen driver (goed) werkt etc.

Tijs.
 
Excuses voor als ik niet duidelijk was maar ik eerst de bedrade netwerkadapter verwijderd uit apparaatbeheer en daarna alle omdat optie a niet werkte. Helaas ook zonder succes.

Ik heb ook het apparaat verwijderd én de driver, maar ook dit bood geen soelaas. Ik blijf verder zoeken!
 
Tsja, de opties beginnen nu wel op te raken. Als je een volledige backup kunt maken van de hele Windows schijf (incl. alle programma's en data) dan zou je (daarna) een in-place upgrade/reparatie van Windows 10 kunnen proberen.

Overigens blijft de tip van kracht om een alternatieve USB bedrade netwerkkaart te proberen, dat zou ik eerst proberen vóór aan een evt. in-place reparatie te beginnen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan