Video grabber geeft zw/w beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
947
Op basis van positieve ervaringen op internet (Conrad verkoopt dezelfde) heb ik een Silvercrest video grabber bij Lidl gekocht om mijn vhs-tapes te digitaliseren. Krijg echter alleen zwart-wit beeld. Het gaat om een oude Hitachi videorecorder/player met mono audio en zonder scart-aansluiting. Werkt dus alleen met cinchpluggen en composietsignaal. De instelling van de grabber staat ook netjes op composiet ingesteld. Ik heb het getest met een eigen opname vhs en met een professionele vhs zonder copieerbeveiliging, zowel op een oude desktop met W7 als op een nieuwe Lenovo X250 laptop met W8.1, maar geen kleur.
Eerder had ik een grabber via internet aangeschaft, maar dat bleek een merkloos ding (de naam leek op die van een goed merk en daar ben ik ingetuind). Het resultaat daarmee was droef, met veel hikken, maar ik had wel kleur! Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
 
Hallo

"een oude Hitachi videorecorder/player met mono audio en zonder scart-aansluiting."

Sluit dit beestje eens aan op een t.v. of een scherm die videocomposiet aanvaard ... heb je dan wel kleur ???

Indien niet ... cinchkabels controleren en eventueel videokoppen reinigen.

Het "colorburst" signaal ontbreekt , of is heel fel verzwakt.

Uiteraard in de korrekt geinstalleerde software controleren of je niet hebt gemist pal/ntsc.

Op die videograbber eens een camera of andere videobron aansluiten "als test" , kan uiteraard ook.

Silvercrest dongle ken ik niet ... heb enkel ervaring met easycap en namaak dongles , die wel perfekt werkten ...

Peter
 
Op de Tv geen probleem en een andere bron dan de vhs heb ik niet. Kabels zijn nieuw, maar ook andere kabels maken geen verschil. Zoals ik al schreef werkte die andere grabber wel wat kleur betreft. Enige probleem daarmee was een hik om de pakweg 30 sec. Die andere dongle was trouwens een Easiercap en dat lijkt op het origineel Easycap. Pal is ook ingesteld (er zijn een paar pal-varianten mogelijk en die doen het allemaal goed, maar in zw/w). Misschien zit in iedere dongle dezelfde chip. Ik zal eens kijken of de Easiercap werkt op de software van de Silvercrest.
 
De Easiercap werkt prima op de software van de Silvercrest; geen hikken meer zoals met de eigen software. De Silvercrest dongle met de Silvercrest software geeft een zw/w beeld; de Easiercap dongle met de Silvercrest software geeft een soort sepia zweem (die je met de weergave instellingen wat van kleur kunt varieren, er is dus iets van kleur in het beeld). Bij het spoelen van de tape is de beeldruis overigens wel in heldere kleurenpixels.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan