Probleem bij kopieren van meerdere Foto's van oude xp machine naar usb

Status
Niet open voor verdere reacties.

nevola

Verenigingslid
Lid geworden
29 jan 2001
Berichten
1.390
Op een oude Xp PC staan nog veel foto's. Wanneer ik die foto's een voor een naar een usb stick kopieer gaat het prima, maar wanneer ik er veel tegelijkertijd wil kopieren krijg ik de volgende foutmelding.
2016-10-10_143207.png

Wie kan mij helpen??

grts.,

Henk Sr
 
Ik zie en lees dat het een voor een MAP niet gaat. Maar met een enkele foto wel. Of misschien iets doen met je rechtermuisknop, kun je die map openen ??

Of slepen...... Dus door ze of een voor een te slepen met de muis naar je stick, of alle foto's te selecteren met Control + A, te kopieren met Control C en te plakken met Control V op de stick, of ze te selecteren door Control de gehele tijd ingedrukt te houden en de foto's een voor een te selecteren (terwijl je de Control-knop ingedrukt houdt) en ze te plakken, op de rechtermuis te klikken en ze op te slaan en vervolgens het doel aan te geven. (de USB-stick).
 
Laatst bewerkt:
Probeer het eens met Roadkil's Unstoppable Copier
Overigens ken ik die melding eigenlijk alleen als er over het netwerk wordt gekopiëerd, dus niet als van dezelfde computer wordt gekopieerd.

Wel zou het evt. kunnen zijn dat de harde schijf aan het overlijden is (danwel dat het controllerboard van de harde schijf niet goed meer is).

Tijs.
 
Hallo Tijs, bedankt voor je reactie.

Het gaat om een oude schijf uit een XP machine waar nog foto's op staan. Deze schijf heb ik met een sitecom adapter aan een andere oude xp machine gehangen, omdat ik de helft van de foto's niet zag onder windows 10.
De schijf is gechecked met checkdrive en in orde bevonden. Alle foto's op de oude externe hd zijn onder xp leesbaar. Ik klik op de eerste foto die ik wil kopieren en daarna op de laatste met de shifttoets ingedrukt gehouden. de te kopieren worden blauw. Ik klik op kopieren en op een USB stick op plakken. Daarna komt de foutmelding. Wanneer ik de foto's een voor een kopieer gaat het wel goed, maar daarvoor zijn het er teveel.


wat nu?

grts.,

Henk Sr
 
Zie dat Roadkill's Unstoppable Copier waar ik naar verwees.
Installeer en start die. Je kunt dan vanuit Verkenner je selectie (blauw gekleurd) slepen in Roadkill's Unstoppable Copier. Je hoeft daarna alleen de doelmap te bladeren (dus klikken op Verkennen rechts naast het Doel vak) en dan klikken op de Kopiëren knop.

In het programma krijg je (lijkt niet uit te zetten) na elk geslaagd bestand een zichtbare/hoorbare melding op je scherm die je moet bevestigen met klikken op OK voordat het volgende bestand wordt gekopieerd.
Dat is alleen omdat je via dat slepen een lijst van individuele bestanden voert aan Unstoppable Copier. Blader je naar een map bij Bron (of sleep je een hele map in Unstoppable Copier), dan wordt pas na afloop van het kopiëren van de hele (inhoud van) map een melding gegenereerd.

PS: Leegmaken van de lijst met bronbestanden door 1x te klikken op het vak Bron en dan de Del toets, zodat er niets meer staat. Je kunt daarna weer opnieuw beginnen met Bladeren of bestanden/mappen slepen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan