Atlantis De verloren legende problemen met graphics

Status
Niet open voor verdere reacties.
Alvast super bedankt voor je hulp en uitleg. Is het de moeite om te gaan zoeken naar een nl patch of zeg je van dat vind je toch niet?
 
In dit voorbeeld ga ik uit van c:\atlgame\ als installatiemap en D-Fend Reloaded als programma om DOSBox in te stellen en het spel te spelen.

01. Kopieer de inhoud van de map \ATL_DOS\ op CD1 naar een map op je harde schijf, bijv. C:\atlgame\
02. Installeer D-Fend Reloaded en start het programma op;
03. Kies "Toevoegen" --> "Toevoegen met wizard...";
04. Emulatie type: DOSBox --> klik op "Volgende";
05. "Te starten programma" --> klik op het mapje en kies C:\atlgame\ATLDOS.EXE;
06. "Setup programma" --> klik op het mapje en kies C:\atlgame\SETSOUND.EXE --> klik op "Volgende";
07. "Standaard template" --> klik op "Volgende";
08. In dit scherm kun je eventueel metadata van het spel invoeren, maar is niet belangrijk. Klik op "Volgende";
09. In dit scherm moeten we een CD-ROM station toevoegen. Klik op "Toevoegen..." --> "CD Station aankoppelingstype": "Fysiek station via nummer aankoppelen": nummer 1. Klik vervolgens op "Ok" op het profiel op te slaan.
10. Er staat nu een profiel in het programma: een floppy icoontje met daarnaast "Atldos". Rechtsklik hierop en kies "Wijzigen...";
11. Kies "Processor" --> "Emulatie core" --> "Dynamic", "CPU cycles" --> "Waarde": 80000
12. Kies "Muis" --> "Muis auto lock" aanvinken en "Muis gevoeligheid": 500
13. Klik nu op "Ok" op het profiel op te slaan.
14. Stop CD1 in je fysiek station en dubbelklik op "Atldos" om het spel te spelen.

Let op:

- De CD moet in het eerste fysieke station worden gedaan (indien je over meerdere fysieke drives beschikt), anders zal het spel de CD niet herkennen. Heb je bijvoorbeeld 2 drives met letters E: en F:, dan moet de CD in drive E: worden gedaan.
- Mogelijk moet je de waardes van "CPU cycles" en/of "Muis gevoeligheid" aanpassen naar eigen voorkeur.
- Door rechts te klikken op "Atldos" kun je de setup starten. Hiermee kun je de instellingen voor de geluidskaart wijzigen, mocht je daar problemen mee ondervinden. Hier werkt het standaard goed.

Ik heb geen patch kunnen vinden voor de Nederlandse versie. Het is dus de vraag of je voorbij het menu kunt komen. In geval van problemen zou je de Engelse patch kunnen proberen maar dit zal waarschijnlijk niet goed werken. Ik zou daarom ook zeker de tip van edmoor proberen om het spel te spelen op een virtuele Windows 98.
 
Wauw. Dankjewel M4rco. Wat een werk om zo'n handleiding te schrijven. Super bedankt. Ik ga het proberen en zal laten weten of het gelukt is. Alvast heeeeel erg bedankt!
 
Nou M4rco,

Ik heb al je stappen nauwkeurig gevolgd maar hij doet het niet. Het lijkt of hij opstart maar dosbox start op en het beeld wordt zwart en dan ben ik weer terug op het bureaublad. Ik denk dat ik maar op zoek ga naar een virtual machine die werkt op windows 10 home. Wel heel veel dank voor je moeite!

Is dit iets: https://www.virtualbox.org/manual/ch01.html#hostossupport/
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat gebeurt wanneer het spel de CD niet herkent.

Je kunt de "CD station aankoppelingstype" wijzigen naar "De gebruiker vragen welk station aangeko...". Na het starten van het spel kun je dan zelf het station kiezen waar de CD zich in bevindt.
 
Ook als ik hem handmatig naar het goede station stuur doet hij het niet..
 
Vreemd. Hier werkt het prima. Dan maar een virtuele Windows 98.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan