Atlantis De verloren legende problemen met graphics

Status
Niet open voor verdere reacties.

DannyBru

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2016
Berichten
46
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag. Ik heb Atlantis De Verloren Legende van Cryo weten te bemachtigen in de Nederlandse versie. Het spel uit 1997 heeft voor mij nostalgische waarden en ik zou het graag weer eens spelen. Maar nu stuit ik op een probleem. Installeren gaat goed. Het spel starten gaat goed, maar alles wat ik hierna in beeld krijgt flikkert en er zijn horizontale strepen in het beeld wat erg lijkt op tearing. Ook als ik het spel in ga, na het aanmaken van een gesbruikersnaam, zie ik dat de personages steeds wat naar voren en naar achteren gaan in hun beweging. Ook lijken de bewegingen doorgespoeld of heel snel. Ook de aanwijzer waarmee je door het spel navigeer, knippert heel snel terwijl dit vroeger ^^ langzaam pulseerde.

Ik heb van alles geprobeert. Compabiliteitsmodus win 95 en 98 en ook de opties die hierbij staan. Resolutie aanpassen en kleuren aanpassen. Ook in mijn Radeon instellingen heb ik de framerates naar 33 gezet (werd geadviseerd op verschillende sites) en alles voor de rest uit gezet wat maar kon en alles blijft hetzelfde. Ook heb ik iets met een dosbox geprobeert maar het is geen dos spel. Ook was er een post van iemand waarbij ik met DXWND iets moest doen maar dan start het spel niet op uit dit programma. Geluid is wel helemaal goed en niet snel oid. Kan iemand mij helpen want ik kom er niet uit samen met google?

Danny

Ik draai Windows 10, Intel 2600K, 8gb ram, Sapphire 390 Nitro grafische kaart.
 
Hoi Edmoor,

Dit is de complete versie van het spel denk ik maar is dit niet illegaal als ik het download. Ook is het waarschijnlijk niet de Nederlandse versie want hier heb ik ook een tijd naar moeten zoeken.

Bedankt voor je hulp.
 
Is het niet de DOS versie? Dan kun je hem onder DOSbox draaien
 
Lees de 2e alinea van #1 nog eens ;)
 
Ik vraag het omdat bij de systeemeisen die ik tegenkom, nl wel staat dat het DOS is, compleet met screenshots.
Dan heeft hij misschien de GoG versie en die zijn sowieso vaak bagger omdat ze door GoG zijn aangepast.

Hij staat zelfs op Internet Archive :

Atlantis - The lost Tales

Published 1997


Atlantis - The lost Tales


Identifier msdos_Atlantis_-_The_lost_Tales_1997
Date 1997
Emulator dosbox
Emulator_ext zip
Emulator_start alostt/ATLGAME/ATLDOS.EXE
Mediatype software
Scanner Internet Archive Python library 0.9.1
Publicdate 2016-03-07 07:22:21
Addeddate 2016-03-07 07:22:21
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Buick,

Ik heb een originele versie aangeschaft. Cd's wel te verstaan. Dit omdat de Nederlandse versie nergens op het internet werd aangeboden. Dosbox geeft aan dat het een Windows nt versie is en dus niet geopend kan worden in dosbox.
 
Dan zijn er denk ik 2 versies. :shocked:
Ik sta nu de DOSversie te downloaden van internetarchive, waar hij gewoon gratis staat als onderdeel van de internetgeschiedenis.
 
Ik probeer de virtual server te installeren maar hij doet niets. Windows zegt dat de app niet werkt met deze versie van windows. Hij installeerd wel maar draait niet.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Edmoor,

Kan ik ook op een andere manier een virtual machine aanmaken want ik heb een windows 10 home versie en daar werkt Hyper-V niet op?
 
Ik heb even mijn CD versie van dit spel uit de kast getrokken (ik heb de Engelstalige versie). Op CD1 staat een folder genaamd ATL_DOS. Daarin staan de installatiebestanden voor de DOS versie.

Wellicht staat deze folder ook op de Nederlandse versie.
 
Deze staat inderdaad op de cd. Dat betekend dat ik hem met dosbox kan gebruiken zeker?
 
Ok ik heb het geïnstalleerd. Maar hoe kan ik het spel nu spelen? Ik heb de windows versie van Atlantis gedeinstalleerd maar ik kan de dos versie niet installeren op windows 10 want dan geeft hij een foutmelding..
 
Je moet het spel in DOSBox (of via D-Fend Reloaded) installeren en spelen.

Ik heb het net even geprobeerd. Het werkt min of meer (heb wel wat moeten spelen met de CPU snelheid en muis gevoeligheid), maar ik heb gebruik moeten maken van de patch:

http://www.patches-scrolls.com/atlantis.php

Er zijn alleen maar patches beschikbaar voor de Engelse, Franse en Duitse versies. Zonder de patch blijft het spel hangen in het menu na de intro, althans bij mij.

Ik heb nu geen tijd meer om precies uit te leggen hoe dit met D-Fend Reloaded te configureren. Misschien morgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan