Lijst uit CALC laten halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JMens77

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2016
Berichten
5
Beste mensen

Ik zou graag uit een lijst met adresgegevens kandidaten willen distilleren die ik op mijn mail-lijst ga zetten.

De adreslijst bevat een heel groot aantal kolommen met naam, voornaam, adres enz enz, een erg uitgebreide sheet.
Hier heb ik een kolom (S) toegevoegd met MAILING en mensen geïnteresseerd voor een mailing een 1 of 2 gegeven en ongeïnteresseerden of afgemelden een 0

Deze lijst hou ik handmatig bij, dus bij afmeldingen zet ik zelf een 0 in de lijst.

In een nieuwe kolom (Z) heb ik mensen geselecteerd die in aanmerking komen voor een nieuwe mailing, ook weer middels een 1 of een 0

Nu zou ik graag in een aparte sheet een lijst laten maken die scant of in
kolom $contacten.Z1:Z700 een 1 staat,
EN
scant of in kolom @contacten.S1:S700 de waarde > 0 is, en als aan deze 2 voorwaarden voldaan is, de inhoud van kolommen $contacten.N, $contacten.J en $contacten.I worden gekopieerd naar de huidige sheet (MAILING).

En er op deze manier een lijst met gebruikers uitrolt die voldoet aan beide voorwaarden(geïnteresseerd en geschikt), en ik vervolgens kan exporteren als *.CVS bestand naar shoutout.

Wellicht zijn er ook handiger manieren, maar ik wil heel graag vasthouden aan het gebruik van deze spreadsheet voor alle data, om niet steeds overal andere data te gaan rondstrooien bij programma's die ik verder niet gebruik.

Wie kan mij op weg helpen?

Dank = groot
 
Filteren van gegevens in lijst Calc

Het filteren van de gegevens is heel eenvoudig:

Selecteer het bereik dat je wilt filteren ( vermoedelijk A1:Z700)

Ga in het menu naar records en Kies daar Filter en vervolgens Standaardfilter.

Vul als eerste voorwaarde in : Kolom Z volgende veld = en volgende veld 0 dat wordt dus Kolom Z = 0
en als 2e kies je EN in het eerste veld , kolom S in het tweede, volgende wordt > en laatste veld 1 dat wordt dus: EN Kolom S > 0

Klik vervolgens op Meer opties.

Daarmee open je een aantal extra opties, waaronder Resultaten kopiëren naar.

Nu zeg je dat je de resultaten op dezelfde pagina wilt hebben maar dat levert problemen op met opslaan dus ik adviseer je om die resultaten te kopiëren naar Blad2 ( of een willekeurig ander leeg blad, dan kun je namelijk daarna de kolommen die je niet nodig hebt verwijderen en de resterende kolommen ($contacten.N, $contacten.J en $contacten.I ) als CSV op te slaan.
In OpenOffice kun je namelijk een werkblad als .csv opslaan en hoef je dat NIET te exporteren.

Onder resultaten kopiëren naar... zie je twee vakjes waar in het linker vakje staat -niet gedefinieerd- , klik op het pictogram aan de rechterkant van het twee vakje en ga dan naar blad 2 ( of het andere blad waar je de gegevens op wilt slaan) en klik in cel A1.

Klik vervolgens weer op het pictogram aan de rechterkant ( N I E T op de knop Sluiten (de rode knop))

Je komt dan weer terug in het dialoogvenster voor het filter en in het tweede veld is nu ingevuld: $Blad2.$A$1

Als je nu drukt op OK komen de door jouw gevraagde gegevens terecht in cel A1 en volgende van Blad 2.

Verwijder de kolommen op Blad 2 die je niet nodig hebt en sla dat blad op als .CSV

-Standaardfilter.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan