Portforwarding lukt nog steeds niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

posco

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2010
Berichten
52
Onderstaand bericht heb ik al erder geplaatst onder het hoofdstuk Webcams, maar geen oplossing ontvangen (helaas).
Misschien dat het nu wel lukt ;-)

Op het forum staan al meerdere problemen met even zoveel oplossingen, maar ik wil toch mijn probleem eens voorleggen.
Misschien doe ik gewoon iets verkeerd (kans zit er echt wel in), maar dan wordt het mogelijk wel opgelost.

Situatie:
Twee IP-camera's buiten, bekabeld gekoppeld aan een recorder met ingebouwde switch (beide van HIK Vision).
Beelden zijn via wifi gewoon door het hele huis en de nabije omgeving te zien (en worden ook opgeslagen)
Netwerk:
Modem van UPC/Ziggo staat in bridge modus, Linksys EA9600 router en twee AP's.
OS is win10, alle apparaten hebben de laatste update gehad.

HIK Vision geeft aan:
HTTP 80, RTSP 554, HTTPS 443 en serverport 8000

Vraag is hoe ik in beelden kan zien op mijn iPhone of tablet als ik buiten bereik van mijn eigen wifi ben.
Portforwarding roept iedereen, maar ik kom er niet uit.

Als ik het goed gegrepen heb (en daar kan het ook aan liggen uiteraard) zou ik vanaf een willekeurige locatie het IP-adres moeten intikken gevolgd door een :en de poort (in dit geval dus xxx.xxx:554) ?

Als ik meer gegevens moet aanleveren, roep maar en ik tik ze in.

Ik lees het wel, maar in ieder geval iedereen alvast dank voor het meedenken !

Posco
 
Wat jij wilt (een intern apparaat benaderen buiten je LAN) kan inderdaad met port forwarding. Dat moet je alleen nog instellen in je router.

Je dient hiervoor in te loggen op de router (de Linksys EA9600 in jouw geval), de configuratiepagina voor port forwarding te openen en vervolgens de regel in te stellen. Ik kon geen exact voorbeeld van de pagina vinden zoals die er op jouw router uitziet, maar het zou ongeveer hiermee overeen moeten komen:

KB21470-003_EN_v18.png

- Voer bij External Port het poortnummer in waarop je de recorder extern wilt bereiken. Ik raad 8000 of 8080 aan.
- Bij Internal Port voer je het poortnummer in waar de webinterface van de recorder op draait. Ik zou voor poort 80 (HTTP) kiezen, 443 (HTTPS) kan ook maar de kans is groot dat je dan tegen certificaatwaarschuwingen aanloopt die hinderlijk kunnen zijn.
- Bij Protocol kies je voor TCP.
- Bij To IP Address voer je het IP-adres in van de recorder, wat je ofwel statisch hebt ingesteld óf via DHCP hebt laten verlopen. In het tweede geval moet je misschien een scan uitvoeren op je LAN om achter het adres te komen.
- Tot slotte vink je Enabled natuurlijk aan.

Als alles correct ingesteld kun je nu de recorder van buiten het LAN benaderen. Je moet nu jouw publieke IP-adres opzoeken, dan kan bijvoorbeeld met deze website: http://www.nirsoft.net/show_my_ip_address.php. Stel dat je publieke IP-adres 123.45.67.89 is, dan kun je de recorder bereiken op 123.45.67.89:8000, waarbij 8000 overeenkomt met de poort die je bij External Port hebt ingesteld.

Ik hoor graag of het lukt. Succes!
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
dit is idd de manier om portforwarding in te stellen, thanks,
Helaas kwam direct het volgende probleem om hoek kijken, het prg van HIKVision werkt alleen in IE en mijn iPhone heeft standaard alleen Safari, en daar werkt het prg niet mee.
Maar forwarding is in ieder geval werkend, nu de rest nog.
posco
 
Snelle reactie, thanks.

Als ik in Safari de reeks invoer dan kom ik wel op de site uit van HIKvision, maar dan kan ik niet verder omdat er een plug-in mist.
Ik ken dat van de gewone PC, ctc met HIK en daar kwam het bericht van dat er alleen onder IE gewerkt wordt.
Heb dit ook al aangekaart bij HIK Europe.

Je plugin ga ik zo uitproberen, kom er zsm op terug.
 
Laatst bewerkt:
Blijft even duister, morgen nieuwe en verse start, nu aan het werk.
Thanks, je hoort het nog.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan