Offline kaartje gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
1.262
Ik kom er niet uit met Google Maps.
Ik heb een kaart gemaakt en wil die opslaan als offline kaart zodat ik die later op mijn bestemming kan opslaan.
Maar als ik de kaart dan op mijn telefoon, Android, open dan heb ik alleen een heel klein kaartje met daaronder: verwijderen updaten maar het kaartje zelf kan ik niet gebruiken.
Ik heb op internet gezocht en zie daar meerdere berichten van anderen die dit ook hebben maar nooit een oplossing.
Hoe kan ik nu een offline kaart gebruiken?
 
Ik gebruik ook regelmatig offline maps, enkel en alleen om in te zoomen in bepaalde natuur gebieden en me te orienteren. Het heeft altijd goed gefunctioneerd. Wat nu de reden is voor mij ook een vraagteken. ????

Was even hier. http://www.want.nl/nieuwe-functie-google-maps/

Ik denk een tijdelijk probleem. ik zag wel dat je een beta tester kunt worden. En Google maps komt met nieuwe functies. Ik denk dus tijdelijk, laten we hopen.
 
Dat klopt gast0205 dat had ik ook gelezen maar vervolgens staat er niet bij hoe het gedownloade kaartje te gebruiken en dat is nu juist mijn vraag.

Maar als ik de kaart dan op mijn telefoon, Android, open dan heb ik alleen een heel klein kaartje met daaronder: verwijderen updaten maar het kaartje zelf kan ik niet gebruiken.
 
@manamana
Ik neem aan, dat je eerst downloadde/opsloeg en daarna gewoon begon met navigeren/het programma zelf de bijbehorende offline gegevens erbij zocht??
 
Hallo @Chrisd1. Vooralsnog is het waardeloos is mijn mening lees meer bij opmerkingen. Alleen voor auto's.

Je kunt een offline routebeschrijving voor de auto opvragen, maar geen OV-, fiets- of looproutebeschrijving. De routebeschrijving voor de auto bevat geen verkeersinformatie, alternatieve routes of rijbaanaanwijzingen.
Je kunt ook geen routes wijzigen om bijvoorbeeld tolwegen of veerboten te vermijden
.
:(

https://support.google.com/maps/answer/6291838?hl=nl&ref_topic=3092425
 
Hallo manamana,
Dank voor je reaktie.
Ik reed gisteren mee met mijn schoonzoon, die juist een nieuwe Passat had gekregen van zijn werk met een fantastisch navigatie-systeem; een groot scherm in het midden en een kleintje tussen de klokken in het dashboard met alleen de pijlen voor rechtdoor en afslaan.
Ben er inmiddels echter ook achter, dat althans voor het moment offline kaarten nog lang niet zover zijn.
Maar m.n. Google heeft er m.i. mogelijk flink belang bij om zoiets te ontwikkelen, zodat ze er reclame mee kunnen verkopen; zal toch nog wel even duren.
Blijf denk ik intussen mijn oude kastje nog even gebruiken in combinatie met waze online op de momenten, dat dat me in de steek laat.
 
De opvolger van Here op Nokia is ook voor Android en iOS en whinphone beschikbaar.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.here.app.maps&hl=en
Per land zijn de kaarten te downloaden en werkt supergoed.
Voor de POI (point of interest) heb je wel een verbinding nodig.
Maar voor het navigeren totaal niet.
Stemmen zijn in NL (m/v) te downloaden en zijn super duidelijk.
Ruimte: per land uiteraard sterk verschillend, NL een paar honderd MB.
Maar kies niet meteen alle landen van Europa.... das veel...
Maar B, F, L en D gaan prima op mijn 16 GB 5S. Is ruim een paar GB meen ik.

Heb zelf Google maps er weer afgehaald...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan