Geheugen module ALLEEN voor AMD?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.969
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

Bijgaande advertentie kwam mij vreemd over, betreffende een geheugen module DDR3 8 Gb, 12800, 240 pin , 1.5 Volt for AMD System ???
Zou die echt niet draaien op een Intel moederbord?
Zo nee, waarom dan niet?

2016-11-01 (zonder prijs).jpg

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Hi Dukkel,

Lijkt me heel sterk dat het in andere systemen niet werkt. Staat er op één van de andere pagina's een product nummer van de fabrikant?
Dan kan ik het voor je opzoeken.

Met vriendelijke groet,

Robert Groenendijk
 
Indien je het aan wilt schaffen, koop het bij de plaatselijk PC shop of een gerenommeerde webwinkel en niet bij "Wish".
 
Het eerste werkgeheugen wat alleen werkt i.c.m. AMD hardware moet ik na 25 jaar nog tegenkomen....anders gezegd: grote flauwekul.
 
Hi Dukkel,

Lijkt me heel sterk dat het in andere systemen niet werkt. Staat er op één van de andere pagina's een product nummer van de fabrikant?
Dan kan ik het voor je opzoeken.

Met vriendelijke groet,

Robert Groenendijk

Hallo Robert
Dit is het enige wat erbij staat, geen onderdeel nr o.i.d.

2016-11-02.jpg2016-11-02.jpg

MVG
Dukkel
 
Conclusie: Het werkt ook in andere systemen maar koop het aub ergens anders. Zelfs het merk is onbekend.
 
Laatst bewerkt:
Blijkbaar is je vorige ervaring (de "1 TB geheugenstick") met Wish al uit jouw geheugen gewist ? ... vergeet die site en de spielerei die ze aanbieden.
 

Hallo Lange Pier, gast0205 en JaICTDronten

Ik vind het sympathiek, dat je je bezorgt maakt, met DDR3 1800 Mhz staat er ook niet.

Er staat: 8Gb PC3-12800 1600Mhz Desktop PC DIMM Memory RAM 240 pin for AMD System (Maat: 8Gb)

Maar tussen haakjes: ik heb of ga niet kopen, ik was enkelt verbaast dat er aangeboden werd for AMD

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Laatst bewerkt:
1600 ook niet.......
Al aangepast, lees m'n sig.
Dat die AMD erbij staat zegt al genoeg over die site en webwinkel.
 
Lees de Engelse wiki link en m'n sig., er zijn mensen die in een god geloven omdat het ergens is geschreven......tis MT/s.

Maare, voor mij heb je gelijk hoor.
 
Hallo Lange Pier,

Wat die MT/s betreft heb je gelijk.

Maar ondanks dat die 1600Mhz niet terecht wordt aangegeven, lijkt het er toch op dat de rest van de omschrijving juist lijkt te zijn.

Ik ben benieuwd, mijn broer heeft zo'n module besteld, als deze binnenkomt ga ik hem uitgebreid testen.

Als je geinteresseerd hierin ben, laat ik je de uitslag weten.

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Laatst bewerkt:
Indien je het aan wilt schaffen, koop het bij de plaatselijk PC shop of een gerenommeerde webwinkel en niet bij "Wish".

Hallo Lange Pier,

M'n broer heeft die bewuste DIMM binnengekregen, en we zijn driftig aan het testen geweest.

Hij heeft een MSI H61M-P31 moederbord met een Intel i3 processor, en daar draait die bewuste 8Gb Dimm uitstekend op.

Toen natuurlijk ook bij mij geprobeerd:
Ik heb een MSI H81M-P33 moederbord met een Intel Celeron G1840 processor, en mijn systeem draait NIET met die processor, althans de ventilator draait 3 seconden, dan slaat hij af voor 3 seconden, en dan start hij weer voor 3 seconden en dat almaar door.
Mijn moederbord kan die DIMM dus niet aan

Toen die DIMM op het moederbord van mijn broer zat, konden we met SPECCY wat meer zien van de DIMM,
de Fabrikant: Kingston, 8 Gb
Dus hij is nu gelukkig

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan