ip camera en Linux?

Status
Niet open voor verdere reacties.

snijworst

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Berichten
1.876
Ik wil zo goedkoop mogelijk een ip cam op m'n motorstalling zetten, omdat het kan...

Een cam kan ik voor minder dan $20 van eBay halen. Voor het vervoer van de data over m'n netwerk denk ik aan een uitbreiding van m'n bestaande powerline.

Dan een laptop; MarktPlaats en Linux want gratis.

Weet iemand goede cam beveiligingssoftware met bewegingsfunctie voor Linux?
 
Laatst bewerkt:
Ikzelf heb een Eminent voor binnen. Eminent omdat die met Linux werkt.
Ik heb diverse in huis gehad die ik niet werkend kreeg in mijn Linux Mint omgeving.

Dus let daar goed op, voordat je een cam koopt van 20 euro via ebay.
 
$20, geen €20 en voor dat geld kun je nog eens een keer iets weggooien, maar ik snap je punt.

Een laptopje mag ook Windows bevatten. Dan kan ik er eerst een dualboot van maken om te zien wat waar werkt en waar niet. Dan een OS kiezen.

Welke software gebruik je om je camera aan te sturen en reageert deze op beweging?
 
IP camera aangesloten aan het modem van KPN.
Daarna in de router vast ipadres gezet; roules gemaakt.
Via wine de cd geïnstalleerd, maar eigenlijk heb je die niet nodig. Bij de meeste camera's moet dat wel, en dan werkt dat niet altijd via wine. Want die cd's die erbij zitten zijn altijd met een .exe file (only windows)
Via een app op je smartphone kan je zowel via wifi als 4g netwerk de camera overal bereiken.
(althans mijn Eminent camera, andere merken werkten dus niet!)

En ik kan via de browser ook kijken en op de pc, maar dat laatste komt dus door de software van de cd via wine.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan