Reboot and select proper boot device or insert bootmedia.......

Status
Niet open voor verdere reacties.

stone17

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2006
Berichten
175
Hoi Forum lezer,

Mijn computer blijft proberen op te starten maar geeft de melding:
"Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press key"
Ik zag dat mijn systeem schijf op de tweede plaats staan en heb die naar plaats een gezet.
Maar helaas geen verbetering en mijn computer blijft dus zoeken naar besturing.
Zijn er nog tips of is mijn schijf overleden?

Thnks
 
Start met een systeemherstel/installatieschijf/stick op.
Die ziet hem wel?

En waar had je dat veranderd?
 
Gavond Lange Pier,

Ik heb geen herstel/installatie cd/stick!
In de bios de device verranderd.

Gr.
 
Hallo, Wanneer de systeem schijf als tweede staat dan kan deze ook nog wel opstarten omdat de lijst van bovenaf wordt afgegaan. Wel wil ik vragen of de schijf met Windows ook actief gemaakt is. Deze lijst in de Setup heeft meestal de mogelijkheid om een station als actief of niet actief te markeren.

Voer de systeemschijf van Windows in om daarvan op te starten en deze zal automatisch controleren of Windows opstartbaar is en zo nodig aanbieden te repareren voordat de optie om een partitie te kiezen voorbij komt. Het Optische station moet dan opstartbaar gemaakt worden en bovenaan in de lijst staan.

Draai anders een bootschijf met hulpprogramma's en probeer met name het bestandssysteem en de bootsectoren van de schijf te controleren.

Sluit de harde schijf, als extra of als een extern USB station, aan op een andere computer om belangrijke bestanden en favorieten te redden. Repareren van sporen en sectoren na een volledige schijfcontrole doet mogelijk de hele inhoud van één partitie voorgoed in vreemde tekens verloren gaan. Deze problemen komen wel voor als de computer plotseling van de netspanning gaat terwijl die in de FAT aan het administreren is en dat doet de computer vrijwel constant.
 
Hoi,
Loopt de systeemtijd en datum in het Bios nog correct?
Anders is de CMOS-batterij (CR2032) leeg of bijna leeg.
Schijf overleden kan ook omdat hij toch al erg gedateerd is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan