Gekke vraag, mysterieus....!

Status
Niet open voor verdere reacties.

pandora

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2001
Berichten
237
Iets dat ik mij al langer afvraag, het is bijna onvoorstelbaar maar:
Kan het zijn dat mp3's van mijn pc verwijderd worden door Microsoft, Brein o.i.d.'s?

Het is mij al meerdere keren overkomen dat ik een nummer wilde afspelen waarvan ik écht zeker weet dat als mp3 op mijn pc staat en dat het gewoon verdwenen blijkt te zijn.

Aanvankelijk dacht ik dan dat het aan mij lag, ik zal me wel vergist hebben :shocked:
Het is me al een paar keer overkomen, en nu vandaag verdorie wéér al.

Ik had een verzameling Franse chansons die ik met veel moeite bij elkaar gesprokkeld had, en waar ik dus heel zuinig op ben.
Een jaar of twee geleden waren ze zomaar onverklaarbaar weg. Bálen dus.
Goed, alles weer opnieuw gezocht en binnengehaald en toen, omdat ze belangrijk voor me zijn, voor de zekerheid online gebackupt én als reserve op een cd gebrand.
En wat denk je, ik had vandaag zin om ze weer eens te luisteren en ze zijn wéér verdwenen van m'n pc, en echt, ik heb ze er niet afgegooid!
Gelukkig heb ik ze zojuist terug kunnen halen uit de backup maar zo langzamerhand ben ik ervan overtuigd dat iets of iemand (ik woon alleen, dus nee, het is niet m'n partner die er een hekel aan zou kunnen hebben haha!) ze weghaalt.
Creepy nietwaar?!
Iemand al eens zoiets meegemaakt?
 
Laatst bewerkt:
Een jaar of twee geleden waren ze zomaar onverklaarbaar weg. Bálen dus.
Geen back-up dus gemaakt? Op een externe HD alles zetten wat je lief is, dat scheelt enorm veel stress.

Nu kan het niet dat MS of een ander zomaar van jouw pc dingen kan verwijderen.
Dus, of je hebt alleen snelkoppelingen die naar de mp3 verwijst, of er gaat iets mis met wellicht het opschonen van je pc.

Maar echt, geloof mij, niemand kan dingen verwijderen van jouw pc, tenzij ze het wachtwoord hebben of iets dergelijks. En dan nog, men doet niets met een mp3 hoor, als men in je pc wilt, is dat omdat je belangrijke dingen hebt ;) en geloof mij, een huis-tuin-en-keuken-pc heeft dat niet.

Alles op een externe HD zetten of op een NAS of in de cloud.....dan heb je overal toegang.
 
Hoi Femke,

Inderdaad, alles wat me lief is gaat al járenlang realtime the cloud in.
Alleen, 99% van de muziek die ik op m'n pc heb staan boeit me weinig dus die wordt niet meegenomen in de backup.
Gelukkig heb ik de moeizaam opnieuw bij elkaar gesprokkelde chansons vorig jaar wél gebackupt (en zelfs gebrand), zodoende kon ik ze nu terughalen.

Maar daar ging het nu even niet om, de map waarin ze opgeslagen waren was nu, op één mp3 na, leeg.
In de cloud stonden ze wel netjes in de map waar ze indertijd vandaan gekomen zijn, dus ik heb ze allemaal terug.
En het is niet voor het eerst dat er nummers verdwenen zijn, alleen kan ik dat niet hard maken.
Het is ook niet met opschonen gebeurd, ik durf te stellen dat ik mijn acties op de pc echt wel beheers.

Ik ga vanaf nu toch ook de mp3's meenemen in de backup, ik heb namelijk slechts 60 Gb in gebruik van de 1000 die ik beschikbaar heb, dus bepaald geen ruimtegebrek :D
 
Absoluut ondenkbaar / onmogelijk (dat Microsoft of Brein dingen van je pc verwijderd).

Wat waarschijnlijker is dat je toch wat minder controle hebt over het beheer dan je mogelijk zelf vermoed.

Ik heb er geen idee van in welke (cloud)map / mappen je de songs opslaat, maar doe maar eens een testje en maak op de C schijf een mapje aan en noem dat mapje

mp3

Kopieer daar een paar songs naartoe en ik ben er van overtuigd dat de songs morgen, volgende week, volgende maand en ook volgend jaar op 6 november nog steeds in dit mappie staan.
 
Tsja,

ik kan me jullie scepsis levendig voorstellen!
Zelf zou ik waarschijnlijk ook zo reageren: 'Ja, komaan zeg, een rookie in de bocht' :D
Maar dat is niet het geval.
En verder raak ik nóóit bestanden kwijt, het doet zich uitsluitend een enkele keer voor met een mp3 :-(

In ieder geval heb ik vandaag al m'n muziek toch ook maar in the cloud gezet.
Als ik in de toekomst weer eens iets mis kan ik tenminste verifiëren of ik het bestand daadwerkelijk op m'n pc heb gehad!
 
Misschien op het moment dat je leuke mp3's in een map zet, deze gewoon allemaal op read-only zetten. Dan kunnen ze zeker niet (per ongeluk) verwijderd worden.
En anders eens goed scannen (inclusief rootkit scan) of er niemand van buitenaf in je pc kan.
 
Plaats de bestanden eens elders dan in een cloud, ik ben er een beetje van overtuigd dat dáár de bron van je ellende zit.
 
Bedankt voor de reacties.
Ik heb nu een lijst in excel gemaakt zodat ik over een poosje eens kan vergelijken.
Op 'alleen lezen' zetten is een goed idee maar doe ik nu nog even niet, eerst eens een paar maanden testen :)
Scannen doe ik geregeld, en er is/lijkt niets mis.
gast0225, de bestanden staan zowel lokaal als in de cloud, ik kan dus indien nodig alles terughalen.
 
Indien ze in de bibliotheek staan en in de config ervan staat dat indien ze daar worden verwijderd ze ook van de computer verwijderd mogen worden dan ben je ze idd kwijt.

Maar niemand van buitenaf verwijderd jouw files.
 
Ik begrijp dat het paranoïa klinkt maar ik heb dan ook pas onderstaand boek gelezen.
En dat is toch allemaal behoorlijk vérgaand.
Trouwens een vette aanrader, allemaal lezen!
corres_mm_dt_verbergen_shopify_visuals_1080x1080_04_1024x1024.jpg

En dit was al de vierde of vijfde keer dat er mp3's verdwenen waren waarvan ik zeker weet dat ik ze nooit bewust zou weggooien.
Ja, ik kan me natuurlijk een keer vergissen, maar toch niet vier of vijf keer?!
Je zou bijna toch ernstig aan jezelf gaan twijfelen ware het niet dat me dit met andere bestandstypes nooit overkomen is.
Kortom, ik neem jullie in het geheel niet kwalijk dat jullie wél aan me twijfelen :d
 
Toch verwijzingen? En als je ze verplaatst op de plek van bestemming dan zijn ze er niet meer?

Kijk, een voorbeeld wat ik eerder bedoelde (met verwijzingen).

Op mijn pc zag ik bestanden verdwijnen, echt verdwijnen, terwijl ik niets aan de pc deed. Ik zat er wel achter maar keek alleen maar.
Bleek dat mijn lief die Dropbox op zijn smartphone heeft, dacht dat al die foto's echt op zijn smart stonden.
Hij is toen gaan verwijderen en ik zag (hij deed dat op zijn werk) het gebeuren, omdat ik achter de pc zat.
Ik heb hem gebeld dat hij dat nooit meer moest doen hahahahahahaha!!



Dus ja, ik bedoel maar.
 
Grappig verhaal,

maar nee, dat is hier niet het geval :D
 
MP.jpg

Als ik iets afspeel in MP kom ik in de mediabieb en als ik hem daar wis met die optie aan is de oorspronkelijk mp3 ook weg.......

Je kunt wel vol blijven houden dat het tovenarij is, zal het verraden, het bestaat niet net zo min als een hypothetisch bovennatuurlijke entiteit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan