heb zitten klooien

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaikke

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2001
Berichten
501
sorry , maar zit met probleem van een windows XP laptop.wilde hem leegmaken om tegaan gebruiken vor foto opslag ed , dus dacht met recovery disk dat ff te regelen. nou doet het helemaal niet meer , hij start op tot dat hij vraagt om windows XP professioneel service pack 2. helaas niet in mijn bezit , althans kan hem niet vinden. dus nu wil ik hem totaal formatteren ..ook dat gaat niet omdat pc niet opstart.? hoe kan ik nu toch format doen.? via USB oid.? ben een leek hoor.

mvrg.en bedankt Kees Riedijk
 
Hallo jaikke, Kun je met zo een DOS Diskette als je die hebt.

Formatteren met een MS dos Diskette:
Het commando FORMAT is een oud MS-DOS commando (zie MS-DOS diskette) dat gebruikt kan worden voor het formatteren van een partitie.
Wilt je toch nog even terug naar die ‘goede oude tijd’, dan zijn dit nog wat handige commando’s:
DIR C: (toont de inhoud van de C:partitie)
FORMAT C: (formatteren van de C:partitie)
FORMAT C: \Q (voert een snelle formattering uit van de C:partitie)
LABEL C: WINDOWS (geeft de C:partitie de naam WINDOWS)
FDISK (partitioneren van de schijf onder MS-DOS)
 
Hallo jaikke, Kun je met zo een DOS Diskette als je die hebt.
Mijn laptop is niet voorzien van een diskette lokatie.

Kan allemaal v.a. de XP cd, of het via een stick kan is afhankelijk van wat de USB kan.
https://www.schoonepc.nl/instal.html
Ben niet in bezit van de originele cd/dvd meer. En met de recovery disk gaat hij tot windows installeren En stopt dan en vraagt om diskette 2. Tja dat heb ik niet. Zoek iets om hhd leeg te maken, formatteren oid. Maar hoe.???
Bedankt alvast
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Proberen. Je kan best programma gparted live gebruiken. Je download gparted live voor usb of cd, dan brand je op cd of usb en je gaat naar bios instelling en als dvd of usb eerst opstarten.

Je steekt cd of usb in en je kan dan die schijf formatteren. Vervolgens steek je window cd instalatie en installeren.

http://gparted.sourceforge.net/livecd.php.

Je kan ook gewoon de hardeschijf er uit halen en in een andere computer stoppen en hem dan met partitie manager gewoon alles wissen , dan kan je hem weer in je laptop stoppen en Windows opnieuw installeren
 
Laatst bewerkt:
Brand GParted op een dvd, start daarmee op, formatteer hiermee je schijf, maak een nieuwe partitie aan en klaar ben je.
Dan kan je daarna installeren wat je wilt.
 
Gelukt

Manamana , via jouw link gedownload en op die andere pc opgestart met dat progje , perfect nu werkend gemaakt. Iedereen bedankt verder . Toppie.
 
Namens allen zeg ik maar graag gedaan weer. :D Mooi dat het je lukte. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan