Vraag over gebruik switch

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnoderuig

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
574
Ik heb een situatie waarbij ik 2 netwerkkabels beschikbaar heb om 3 apparaten aan te sluiten. Het ligt voor de hand op één van de twee kabels een switch te plaatsen die op die wijze 2 apparaten kan aansturen. Ik vroeg me af of het mogelijk en zinvol is om zowel de 2 bestaande netwerkkabels alsmede de 3 aftakkingen naar de apparatuur aan één switch te koppelen.
 
Het is niet verstandig om 2 kabels richting je switch te doen, als je dat tenminste bedoelt. Dus bijvoorbeeld vanaf je router naar de switch. Dan kan je beter 1 kabel doen, en daarna de 3 apparaten op de switch aan te sluiten.
 
Inderdaad gaat het om 2 kabels die naar de router lopen. Ik hoopte dat de signalen van en naar de 3 apparaten dan automatisch 'verdeeld' zouden worden over de 2 kabels naar de router.
 
Die technieken zijn er wel (Link Aggregration), maar die zijn (meestal) niet aanwezig op huis-/tuin- en keukenrouters. ;-)
 
Bedankt

Bedankt voor je reacties.

Conclusie: het was niet zo gek gedacht van mij; maar helaas niet toepasbaar op mijn router. Weer wat geleerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan