Externe harde schijf probleem Windows Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koerschky

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2016
Berichten
13
Bij het aansluiten van mijn externe harde schijf geeft de computer niet aan de hij de harde schijf ziet.
Na wat te surfen heb ik gevonden dat je dit bij 'Schijfbeheer' handmatig kan aanpassen.
Echter..

Dan krijg ik dit te zien, en kan ik nog steeds niet de 'stationsletter en paden wijzigen' aanklikken...

Schijfbeheer.jpg

Wie kan mij helpen?
 
Bedankt voor de reactie

Maar deze opties heb ik op verschillende website's voorbij zien komen, echter kan ik niet 'stationsletter en paden' wijzigen
Zoals te zien is op mijn PrintScreen

Blijkbaar geeft hij offline aan...
 
Maar heb je het ook gedaan met Windows Schijfbeheer, want dat daarvoor gemaakt is:
Rechtsklik Computer - Beheren - schijfbeheer. Rechtsklik op de betreffende partitie -> driveletter en paden wijzigen.
Als dat geen stabiel resultaat oplevert is er iets in je systeem corrupt.:confused: Maar wat ?

Systeemherstel is dat een optie als het altijd goed gewerkt heeft. ?
 
Laatst bewerkt:
Even de computer opnieuw opstarten?

Al 10x ;) Is natuurlijk wat ik het eerste probeer, maar bedankt voor de opmerking

Maar heb je het ook gedaan met Windows Schijfbeheer, want dat daarvoor gemaakt is:
Rechtsklik Computer - Beheren - schijfbeheer. Rechtsklik op de betreffende partitie -> driveletter en paden wijzigen.
Als dat geen stabiel resultaat oplevert is er iets in je systeem corrupt.:confused: Maar wat ?

Systeemherstel is dat een optie als het altijd goed gewerkt heeft. ?


Bedoeld u dit?

Schijfbeheer2.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan krijg ik dit te zien, en kan ik nog steeds niet de 'stationsletter en paden wijzigen' aanklikken...
Als je de schijf niet ziet kun je 'm ook niet aanpassen.
Heeft je schijf een aparte voeding?
Bij usb voeding (ook bij geen) een andere usb poort proberen.
 
Laatst bewerkt:
Mijn schijf heeft een aparte voeding
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hij heeft het altijd op deze pc WindowsVista gedaan. Nu wilde ik hem weer eens proberen en doet hij het niet.
Dus heb ik hem gisteren op een andere pc geprobeerd Windows10, nadat hij hem even zocht (geloof automatisch installatie) deed hij het perfect.

Nu wilde ik hem weer op de Windows10 gebruiken, en hij ziet hem hier ook niet meer... Wel geeft hij het wel bekende geluidje dat er iets in de USB poort gaat.
Er is vannacht wel een nieuwe update geïnstalleerd op de 10, dat is het enige dat er veranderd is.

Maar wil het probleem bij de Vista ook gewoon oplossen
 
https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/2970908
Klik op "Find an fix problems with devices and hardware
Vink aan: openen met (Wizard Diagnostische probleemoplossing).
Wat ook kan is dat de bestandsindeling van de externe beschadigd is.
Daar zijn wel tooltjes voor maar dan ben je meestal alles kwijt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan