Wordpress uploaden naar FTP Filezilla

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sara24

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2016
Berichten
10
Goedemiddag,

Ik ben bezig met het uploaden van mijn Wordpress website in FTP FileZilla. Ik heb een hosting bij Strato.
Daarnaast is er een premium thema gekocht via Themeforest die ik wil gebruiken. Dus in feite heb ik nu 2 mappen genaamd Wordpress (wordpress.org) en de Thema.
Hoe installeer ik de thema/website?

Volgens de handleiding is het via de FTP inloggen en dan de bestanden zoeken en uploaden. Maar zodra ik in de FTP kom zie ik geen bureaublad, dus ook mijn Wordpress mappen niet. Doe ik iets verkeerds of gaat er iets fout?
 
Welk programma gebruik je om te FTP'en?
Veelgebruikt programma is Filezilla.

Daarmee heb je aan de linkerkant je eigen PC en aan de rechterkant de serverkant.
Als je aan de linkerkant niet direct je bureaublad ziet, dan klik je op "bureaublad", dat staat als het goed is helemaal bovenaan in het linkvlak van het FTP programma.
Dan moet je wel de bestanden op je bureaublad kunnen zien.
 
Met bureaublad wordt in ieder geval niet het bureaublad van Windows zelf genoemd.
Een FTP-client werkt met twee panelen die beide een lijst tonen. In deze lijsten is de indelingen van de bestanden en directory's (mappen) te zien op zowel je eigen PC, als die van je webhosting. (zolang je verbonden bent met de webhosting)

Als je in het paneel in je FTP-programma in die van je webhosting kijkt, dan moet je naar de map wp-content gaam, en daar staat een map met themes. Daarin plaats je de map van je theme. In het beheer van Wordpress kan je deze dan vervolgens installeren.

Ook kan je in het beheer van Wordpress een zip-bestand uploaden van de theme, als die zo aangeleverd wordt. Dan hoef je niks met FTP te doen en gaat de rest helemaal automagisch.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan