Geen beeld meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sanyu

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2010
Berichten
43
Beste mensen,

Hopelijk hebben jullie een oplossing voor mij.
Ik heb drie jaar geleden een Y-Cam IP camera gekocht en wel de Y-Cam cube HD1080
Alles heeft prima gewerkt, maar nu blijkt dat geen enkele browser beelden ondersteund i.v.m.bepaalde plugins. Enkel de Internet explorer 10 of 11 kan nog beeld geven. Daar krijg ik ook inderdaad beeld, dus tot dus ver niets aan de hand. Nu wordt er door Y-Cam zelf medegedeeld dat er apps voor op de iPhone zijn zodat beelden overal ter wereld te bekijken zijn, maar ze geven niet op welke apps dat zijn. Hun eigen app werkt alleen met hun nieuwe ip camera's. Ik heb verschillende apps geïnstalleerd op de iPhone, maar enkel thuis werkt het wel, maar niet buiten mijn eigen netwerk.
Hebben jullie of een van jullie hier een oplossing voor? Ik zou jullie eeuwig dankbaar zijn. De camera is veel te duur geweest om aan de kant te leggen.
Indertijd heb ik een ddns adres bij IP.com geïnstalleerd op mijn pc. Portforward is ook in orde. Is het überhaupt wel mogelijk de beelden op de iPhone te bekijken en zo, ja, hoe moet ik het bij een eventuele app dan instellen?
Spannend hoor! Ik hoop toch zo op een positief bericht.
Fijne dag en groetjes, Sanyu
 
volgens een aggregator site zou de camera via rstp te kijken zijn op de volgende URL:

rtsp://ip_address/live_h264.sdp

volgens mij zijn er RSTP proxies en dergelijke om dat verder te streamen
 
Hartelijk dank Wampier.

Helaas heb ik geen idee hoe u dat bedoeld. Het spijt mij. rtsp zegt mij al niets.
Is het zo dat ik op mijn iPad in Safari bovenstaande in kan vullen en dan beeld heb?
Of kan ik een app downloaden en daar deze gegevens invullen.
Hopelijk heeft u nog tijd om mij hier op te antwoorden.
Bij voorbaat dank.
 
Een videospeler zoals de gratis VLC speler kan omgaan met RTSP.

https://www.videolan.org/vlc/download-windows.html

na installatie ga je naar:

Media -> netwerk stream openen

Daar vul je de bovenstaande URL in met het juiste IP adres van je camera en hopelijk krijg je dan beeld. Dus als het ip-adres van je camera 192.168.1.76 is wordt de juiste URL:

rtsp://192.168.1.76/live_h264.sdp
 
Laatst bewerkt:
Hallo Wampier,
Ik ga het morgen proberen daar ik nu visite heb. Ik laat het u weten en nogmaals hartelijk dank.

Hartelijke groeten,

Sanyu
 
Een goedemorgen Wampier,

Mijn antwoord komt wat verlaat, maar ik ben er druk meegeweest geloof mij. Het is echter niet gelukt.
Helaas geen enkel resultaat. Nu vrees ik dat ik op een windows pc en internet explorer 10 of 11 naar de beelden zal moeten kijken. Tenzij.......U nog een oplossing heeft.
Wederom hartelijk dank.
Groetjes Sanyu
 
Helaas niet van deze kant. Volgens mij is RTSP het enige algemene protocol dat door deze camera ondersteund wordt. Als dat niet werkt weet ik niet of je een andere optie hebt, behalve misschien een andere gebruiker die dit ding heeft.
 
Goedemorgen,

Okay. Ik ga zoeken naar iemand die de zelfde camera heeft.

Thanks en groetjes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan