Windows Live Mail en Gmail

Status
Niet open voor verdere reacties.

j.vanneutegem

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2002
Berichten
206
Omdat het emailprogramma Windows Live Mail vanaf januari niet meer geserviced wordt door Windows wil ik mijn emailaccount toevoegen aan het emailprogramma van Gmail, waar ik nu al mijn mail via mijn gmailaccount ontvang. Aangezien ik veel 'onderweg' ben is dat ook veel praktischer.
Ik wil echter wel mijn mappen behouden waarin ik relevante emails heb bewaard.

Ik heb nu diverse vragen:
1) het toevoegen van mijn emailaccount aan gmail, moet ik dat als pop3 account doen of als IMAP?
2) Diezelfde vraag geldt ook voor wat betreft toevoeging van mijn emailaccount aan de gmailapp op mijn telefoon
3) Wanneer ik mijn gmailaccount aan Windows Live Mail toevoeg kan ik dan mijn mappen overhevelen naar de gmailaccount, waardoor ze zichtbaar worden in Gmail en zo ja, hoe doe ik dat (of wijst zich dit vanzelf?)

Ik hoop dat iemand mij simpel kan uitleggen hoe of wat, want ik wil het graag in orde hebben maar geen problemen krijgen met mijn email straks.

B.v.d.
 
Gmail is een mailaccount met een webbased mailsysteem. Daar kunt u niet een ander account aan toevoegen.

WLM is een mailpakket dat op de pc is geinstalleerd waar een mailaccount mee afgehandeld kan worden (bijv. een hotmail-account, of een gmail-account)

Wat u wel kunt doen is een ander mailpakket op de pc installeren (ter vervanging van WLM dus) , zoals bijv. Thunderbird, en daar dan het gmail-account en het mailaccount van WLM daarin definieren.
Hier staat beschreven hoe een hotmail-account van WLM over te hevelen naar Thunderbird:
https://sr-pc-hulp.nl/Windows Livemail overzetten naar Thunderbird.pdf
 
Naar wat ik op internet gevonden heb zou dit toch wel moeten kunnen: https://www.seniorweb.nl/artikel/providermail-importeren-in-gmail
Het is me inmiddels gelukt om de contactadressen over te hevelen via een zgn. cvs.bestand. Wat me echter niet lukt is om het emailarchief (dus alle mappen die ik had aangemaakt met daarin de ontvangen/verstuurde emails) over te hevelen naar Gmail. Ik heb de instructies opgevolgd van deze pagina: http://www.pcleek.com/e-mail-tips/522-gmail-ander-e-mailaccount-importeren Echter, het werkt niet....

Inmiddels heb ik wel een backup kunnen maken van die mappen, maar ik weet niet hoe ik deze kan integreren in Gmail.
Pas wanneer ik dat op orde heb wil ik alles verder in orde maken en email laten doorsturen naar Gmail en van daaruit ook gaan werken. Ik denk te weten hoe ik dat moet regelen...

Kan iemand mij a.u.b. verder helpen???
 
U heeft helemaal gelijk, dat dat kan, een e-mail account importeren in Gmail
weer wat geleerd :)

Zoals u uit mijn opmerking kunt opmaken heb ik geen ervaring met het importeren van een e-mail-account in Gmail en kan ik u helaas niet verder helpen.

Wellicht iemand anders op dit forum die wel ervaring hier mee heeft?
 
Het gaat niet zo zeer om het importeren van een e-mail-account in Gmail, maar om het importeren van mappen met e-mails die ik graag nog even bewaren wil.
Ik hoop dat er iemand is die mij verder helpen kan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan