Lijnen trekken waarbij de mm worden weergegeven. Kan dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dump

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2003
Berichten
460
Hoi allen.

Na veel zoeken ben ik met draw aan de gang gegaan om voor een plattegrond van een buitenterrein mallen (vierkanten en rechthoeken) te maken om zo een inschatting te kunnen hebben hoe de indeling zou kunnen gaan worden.
Als leek heb ik zitten madderen maar uiteindelijk heb ik een mm raster kunnen maken (jaja, het is me wat) en daar de vormen op kunnen maken.
Bovenin kun je als je een maat hebt aflezen hoe lang je lijn wordt. Maar dat is best wel moeilijk te zien.
Vraag.
Kun je tijdens het trekken van een lijn met de muis ook weergegeven krijgen hoe lang die wordt? Dus tijdens het bewegen een oplopend of aflopend cijfer verloop weergeven? Dat zou een stuk sneller gaan. Nu zit ik maar naar boven te gluren naar de liniaal.
Mits iemand een antwoord heeft. Graag ietsje simpel uitleggen want ik ben echt een leek in deze materie. Maar ik geef nooit op. Dat dan weer wel.

Gr. Dump.
 
Ik vermoed dat GIMP (ook opensource / gratis) hier meer mogelijkheden toe heeft dan DRAW eerlijk gezegd.
 
Oke. Dan ga ik dat is uitproberen t.z.t.
Hartelijk dank.
Ge. Dump.
 
Dump.

Draw geeft de lengte van de lijnen weer op de Statusbalk. Dus onderin het scherm.

Door een lijn te selecteren en met rechts te klikken kun het venster Posiyire en grootte openen.
Daarin kun je zelf de lengte opgeven als je dat wilt.

In bijgevoegde afbeelding heb ik de lijn geselecteerd. Aan de onderzijde zie je de lengte op de statusbalk.
Erboven het venster Positie en grootte

LijnLengte.png
 
Hoi Digro.

Ik heb het gevonden.
Bedankt.
Groeten, Dump.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan