sata card in laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

m4dc0w344

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2011
Berichten
377
Hallo

Ik wil van een oude laptop een NAS maken.
Ik wil de laptop dell inspiron 1764 hiervoor gebruiken. deze laptop heeft mogelijk heden om een hdd aan te sluiten(1 zoals het hoort en 1 van de cd player).
Nou is mijn plan om de wifi card er uit te halen en er een sata card in te doen. De wifi card gebruikt mini pci.

Is het mogelijk dat ik zonder problemen in mijn laptop dus een mini pci sta card instop zodat ik 2 extra sara porten heb?
 
Het idee is leuk maar stel je doet dat, waar had je gedacht die 2 extra poorten voor te gebruiken en hoe was je van plan die aansluitingen ervan te gaan benutten..?
Je hebt immers geen ruimte in de laptop om meer SATA apparaten te plaatsen.....:rolleyes:
 
Het idee is leuk maar stel je doet dat, waar had je gedacht die 2 extra poorten voor te gebruiken en hoe was je van plan die aansluitingen ervan te gaan benutten..?
Je hebt immers geen ruimte in de laptop om meer SATA apparaten te plaatsen.....:rolleyes:

um ik heb dit niet vermeld in mijn post, maar ik was van plan om een nieuwe case te maken waar ik alles in zou gaan doen.
Ik zou die extra sata porten gebruiken voor 2 extra hdd


ja klopt ik was alleen bang dat usb 2 niet snel genoeg zou zijn.
 
ja, als je die laptop sloopt en alles in een andere behuizing plaatst wordt het een ander verhaal...
FreeNas als software is een optie, werkt prima, hier ook een tijd lang gebruikt, nu een 4-bay Synology..
 
Bij een aantal merken is de DVD bay van een usb type en geen sata....
Kijk of je dat kunt checken zodat je je niet rijk rekent via die aansluiting...
Als je een geschikte PMCIA poort hebt kun je daar een usb3 van maken (hier gedaan). Of er ook een PMCIA naar sata is moet je zelf uitzoeken anders kun je iig op die snellere usb3 wel een snellere sata convertor aansluiten....
Het is wel een beetje een gedoe maar het kan.....
 
ja, als je die laptop sloopt en alles in een andere behuizing plaatst wordt het een ander verhaal...
FreeNas als software is een optie, werkt prima, hier ook een tijd lang gebruikt, nu een 4-bay Synology..

ja ik heb gehoord van freenas ja, maar het probleem is dat ik niet weer of ik wel genoeg ram in de laptop kan doen. want freenas had toch 1GB plus 1GB voor elke tb je er aan toevoegd toch ?

Bij een aantal merken is de DVD bay van een usb type en geen sata....
Kijk of je dat kunt checken zodat je je niet rijk rekent via die aansluiting...
Als je een geschikte PMCIA poort hebt kun je daar een usb3 van maken (hier gedaan). Of er ook een PMCIA naar sata is moet je zelf uitzoeken anders kun je iig op die snellere usb3 wel een snellere sata convertor aansluiten....
Het is wel een beetje een gedoe maar het kan.....
ja ik heb mijn laptop zelf van andere kapote laptops(van het zelfde merk) in elkaar gezet dus ik weer dat de dvd/cd player ding sata gebruikt

dus jij zegt dat ik beter een mini pci naar usb3 kan doen ipv een sata connector ?
 
Een PCMCIA is niet hetzelfde als een mini-PCI....
Dus als je voldoende echte SATA poorten hebt zou ik die eerst gebruiken en dan pas de USB3 optie.

Ik heb deze gekocht en doet het super snel, werkt onder win10 (mijn dame had pech met een usb poort op haar laptop en er zaten er maar 2 op, en de laptop was ze verder tevreden over.)
http://www.allekabels.nl/usb-pci-pc...usb-3.0.html?gclid=CKDR6_Hqv9ACFUG4Gwod444NyA
Weet niet of ie onder Linux/Freenas werkt?
 
ja ik weet dat het niet het zelfde is, maar er zijn ook mini-pci usb3 cards waardoor ik 5 usb 3 poorten krijg.
ik denk dat ik daarvoor ga dan.

ik zit er zelf een beetje over na te denken om er gewoon windows eerlijk gezegt op te zetten. zodat ik steamin home streaming ken gebruiken, maar dat zie ik dan wel.
dank je wel voor de tips en de info!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan