Kodi vanaf laptop of android tv box?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BEAT

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2001
Berichten
490
Sinds kort heb ik Kodi op mijn laptop,middels een hdmi kabel sluit ik hem op mijn tv aan om content af te spelen.
Er zijn ook android tv boxen te koop,zit er verschil in beeldkwaliteit tussen een laptop en een android box m.b.t. het afspelen op een tv?
 
Ligt eraan welke laptop, welke Android box en welke tv
 
Hoi,,

Lijkt me dat je dat in de specificatie van de box kan controleren welke resolutie en welk bestande afgespeeld kunnen worden die kan je vergelijken met je notebook 1 ding is zeker het is wel wat handiger z;n box
 
Als ik het goed onthouden hebt stream je ook alle data via Kodi. In dit geval moet je als eerste naar je netwerkconnectie kijken. Als jij via je laptop kijkt kan ik me voorstellen dat je wifi gebruikt als internetconnectie. Terwijl je Android box meer stationair is en dus praktischer is om via een kabel aan te sluiten. Hiermee heb je een stabielere connectie met vaak ook een hogere (down)snelheid. Zodra dit goed zit moet je zoals Modag zegt controleren wat de specificaties zijn van de box en dit vergelijken met je laptop.


EDIT
Ik heb even rondgekeken op het internet en kwam op deze site uit (letterlijk eerste Google resultaat): http://androidbox.nl/
Hier staat duidelijk dat de box 4K kan afspelen, ik betwijfel of je laptop dit ook kan (waarschijnlijk niet). Nu zal er niet zo heel veel content zijn wat z'n resolutie heeft. Ik weet dan Netflix een aantal eigen series heeft welke 4K zijn en dat er op YouTube 4K filmpjes staan. Hiervoor heb je uiteraard wel een televisie nodig welke 4K kan afspelen.
 
Laatst bewerkt:
EDIT
Ik heb even rondgekeken op het internet en kwam op deze site uit (letterlijk eerste Google resultaat): http://androidbox.nl/
Hier staat duidelijk dat de box 4K kan afspelen, ik betwijfel of je laptop dit ook kan (waarschijnlijk niet). Nu zal er niet zo heel veel content zijn wat z'n resolutie heeft. Ik weet dan Netflix een aantal eigen series heeft welke 4K zijn en dat er op YouTube 4K filmpjes staan. Hiervoor heb je uiteraard wel een televisie nodig welke 4K kan afspelen.

Eigenlijk zoals ik kort samengevat al eerder zei: alles afhankelijk van welke laptop, welke android box en welke tv
 
Eigenlijk zoals ik kort samengevat al eerder zei: alles afhankelijk van welke laptop, welke android box en welke tv

Klopt helemaal, voor de TS is het even uitzoeken wat de eventuele bottleneck kan zijn. Als het zijn televisie is maakt het niet uit of hij vanaf de Android box of laptop streamt. Maar als de Android box of laptop daarentegen een bottleneck is kan hij ervoor kiezen om hier iets aan te doen. Daar kunnen wij alleen over adviseren als hij meer gegevens geeft over zijn laptop. :)
 
Daarom had ik verder ook niet meer gereageerd, omdat we nu nog niets weten
 
Ik laat straks de gegevens van laptop en tv weten.
 
Full HD tv dus.

Ik zou inderdaad lekker voor een paar tientjes een Android TV box kopen die Full HD kan afspelen.
Ben je overal vanaf, makkelijker kan het niet
 
Lekker je laptop houden, ik vind de bediening van zo'm box maar *****.
En ik kijk gewoon Full HD.
 
Smaken verschillen gelukkig. Met een leuk toetsenbordje werkt zo'n tv box super.
Maar ieder zijn ding uiteraard
 
Ja, is ook zo maar ook het zoeken en dergelijke gaat vele malen sneller op een goede laptop.
 
Laatst bewerkt:
Denk dat ik het voorlopig nog maar even met mijn laptop doet.
Ook omdat het aanbod van boxen groot is en ook de prijzen behoorlijk verschillen.
Ik gebruik nu een goedkope hdmi kabel van een paar euro maakt een duurdere ook nog verschil,en de lengte van de kabel?
 
Lengte geen probleem als je onder de 3 mtr blijft.
Heb je zo'n slecht beeld dan gezien deze vraag ?
 
Nee dat niet,vroeg me af of dat van invloed kan zijn?
Niet zozeer de lengte ,eerder een goedkope of een duurdere kabel.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
 
Gewoon een raspberry 3 kopen. Kost niet al te duur qua financieel geld.

Hier kan Kodi op en de bediening kan simpel vanaf je smartphone met de Kore remote control app voor Kodi.
 
Ieder zijn voorkeur hè, ik heb mijn RB net weg gedaan.
Op de laptop vele malen makkelijker en sneller.

Overigens gebruik ik helemaal geen kabels.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan