hogere mAh bij oplaadbare batterijen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.635
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Ik gebruik nogal veel oplaadbare batterijen voor muis, afstandsbediening monitor, timers e.d. Is het dan belangrijk te kiezen voor een zo hoog mogelijk mAh en waarom? Heeft dit invloed op de 'sterkte' lichtcapaciteit > dus sterker (LED-verlichting) en ook de duur (capaciteit/hoeveelheid stroom/duur)?
 
Nee, alleen de gebruiksduur, oftewel, ze kunnen langer werken zonder op te laden.

Alkaline batterijen gaan veel langer mee dan oplaadbare die vaak een lagere voltage hebben, 1,5V tegen 1,2V., de verlichting heeft dan wel meer.

Batterijen voor een monitor? vertel.
 
Dus dat is de capaciteit/hoeveelheid stroom die de batterij bevat. En hoe hoger het voltage hoe meer licht (intensiteit/kracht) je krijgt.
Batterijen voor een monitor? vertel.
= afstandsbedieningen van monitoren/tv's
Bedankt voor de uitleg.
 
Geen idee hoelang die batterijen van jou meegaan, maar mijn afstandsbedieningen doen tussen de 5 en 8 jaar met een stel van die dingen. Gewone alkaline batterijen dus.
 
Is het lonend dat je oplaadbare batterijen aankoopt voor apparaten die zo weinig verbruiken zoals afstandsbedieningen ?
 
Lonend is de vraag. Ik kan dat niet berekenen. Ik gebruik die oplaadbare batterijen voor timers, weegschalen, afstandsbediening, muis, kleine verlichtingsarmaturen, zaklantaarns e.d. Ik doe dat al jaren zo en ik hoef geen batterijen te halen. Immers die oplaadbare kun je honderden malen opnieuw opladen. In aanschaf duurder maar wel gemakkelijk. En geld moet toch rollen. Je koopt een harde schijf voor 100,- euro en een paar maand later kost die 70,- euro. En hoe lang gaat die dan mee, dat is ook nog maar de vraag. Alles is betrekkelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan