Beveiligde verbinding mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

jtr

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2008
Berichten
55
Hallo,

Sinds enige tijd doet mijn laptop raar. Ik kan namelijk veel sites niet meer bezoeken omdat ik de volgende melding krijg:

Beveiligde verbinding mislukt

De verbinding met de server werd geherinitialiseerd tijdens het laden van de pagina.

De pagina die u wilt bekijken kan niet worden weergegeven, omdat de echtheid van de ontvangen gegevens niet kon worden geverifieerd.
Neem contact op met de website-eigenaars om ze over dit probleem te informeren.

Meer info…

Fouten als deze rapporteren om Mozilla te helpen kwaadwillende websites te herkennen en te blokkeren


Ik vind dit erg irritant en kan nu geen zaken meer online regelen via de laptop. Iemand een oplossing wat ik hiertegen kan doen?

Met vriendelijke groet,
Justin
 
Firefox doet inderdaad nogal moeilijk over HTTPS (SSL) verbindingen als deze niet lijken te kloppen. Controleer eens of datum en tijd van je laptop goed staan? Dat is namelijk de meest voorkomende oorzaak van dit soort problemen.
 
Dat is het probleem helaas niet. Heb ook al geprobeerd om Firefox op te frissen etc en andere dingen die er stonden aangegeven, maar niks helpt..
 
Welke versie heb je aan boord ? Klik op Help -> Over Firefox.

Graag een aantal linken naar websites die voor jou via Firefox niet meer bereikbaar zijn.
 
Heb de nieuwste versie met met een update gekregen. Alle sites waar ik beveiligd moet inloggen werken niet. Lees: digid, bankzaken etc..
 
Nee helaas werkt het ook niet in IE. Heb al verschillende browsers geprobeerd maar niks werkt..
 
dus bij firefox ga je naar opties geavanceerde dan certificaten . Uw probleem is dat uw certificaat er niet in de lijst staat dus niet vertrouwd (dit omdat het als je bij een ander rechts klikt, kan je zien dat het afgeleid is van een hoger certificaat )hiervoor wordt er geld neer geteld.
Dus u kan iemand zoeken gelijk mij die een CA certificaat heeft en uw certificaat ondertekent of u gebruikt een certificaat die door u zelf ondertekend is.
En vermoedelijk kan je kijken naar de geotrust (voor mij geountrust) maar het gaat in vele gevallen enkel over spy . IK WEET HET het is niet volledig juist maar ik zet geotrust = spyware
 
Laatst bewerkt:
Ik snap niet precies wat ik moet doen.. Word er gek van dat ik sites niet meer kan openen..
 
1 C:\Windows\System32\mmc.exe
of
1 certmgr.msc

maar als het je eigen server is dan kan het zijn dat je eigen certificaat niet juist is geinstalleert

graag weet ik welke sites het betreft en als je de certificaten weet is dat ook leuk of iprange. Dan kan ik je zeggen in welke sector het zit en of firewall's die mogelijk tegen houden.

denk ook aan dns (POORT: 53) of dnsoverschrijving of beveiligde (POORT: 443)

als je nog meer moet instellen en het is een server is moet je ook denken aan MYSQL indien van toepassing POORT:3306 read :9998 write :9999

bij firefox=>opties=>geavanceerde=>cert bekijkern :moet je volgende kunnen vindencertificates.png
en mogelijks ben ik er nog vergeten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan