Afvangen als er iets niet is ingevuld. Hulp nodig!

Status
Niet open voor verdere reacties.

voetbal8

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2015
Berichten
13
Goede dag. Ik ben niet goed in programmeren, pas een beginner. Vind ik wel zo netjes om erbij te zeggen.

Ik moet afvangen dat het veld length niet is ingevuld (het moet ingevuld zijn, de andere if / else statement is tussen welke waardes het moet liggen). Maar helaas werkt het nog niet. Ben er al lang mee aan de slag maar zonder resultaat.
De code die ik tot nu toe heb is: (bewust even // voor de code gezet die niet werkt).
Mijn dank is groot.

Code:
private void handleBtnSetProfile(ActionEvent event) throws DatingSiteWebServiceException_Exception {
        DatingSiteClient30.setProfileClient(sessionId, Integer.parseInt(txtLengthProfile.getText()), (ColorHair) cbColorHairProfile.getValue(), (ColorEyes) cbColorEyesProfile.getValue(), taHobbiesProfile.getText(), taDescriptionProfile.getText());
        loadProfile();
        // nog afvangen als er niets is ingevuld!
       // if (txtLengthProfile.getText().trim().isEmpty()){
       //     lblMeldingen.setText("Dit veld mag niet leeg zijn.");
       // } 

        if 
        (Integer.parseInt(txtLengthProfile.getText()) > 145 && Integer.parseInt(txtLengthProfile.getText()) < 215) {
        //return true;
            DatingSiteClient30.setProfileClient(sessionId, Integer.parseInt(txtLengthProfile.getText()), (ColorHair) cbColorHairProfile.getValue(), (ColorEyes) cbColorEyesProfile.getValue(), taHobbiesProfile.getText(), taDescriptionProfile.getText());   
            lblMeldingen.setText("Uw profiel gegevens zijn gewijzigd.");          
        } else {
            lblMeldingen.setText("U dient een geldige lengte in te vullen. (tussen 145cm en 215cm)");
        }
    }
 
Dus wat ik moet weten is dat het fx is of andere type project is
aan de code te zien lijkt het fx al dan niet fxml

dus vraag ik me af of ziet je code er zo uit ?


@FXML
private void handleBtnSetProfile(ActionEvent event)


ziet die er ook zo uit
public class ???uw klassnaam??? implements Initializable {
 
@kenikavanbis

Het is inderdaad fxml omdat er @FXML staat
Dit is maar een klein onderdeel van de code en er staat inderdaad public class.
Hij haalt echter ook gegevens uit een klasse die niet bij de GUI staat.
 
Waarom zou je dit nog willen afvangen?

Je "else" aan de bodem van je code impliceert al dat de waarde ingevuld moet zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan