betamax digitaliseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jojajuji

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
Berichten
527
ik heb een Sony betamax. ik wil betamax bandjes digitaliseren. in de bijlage de foto van
hoe de aansluitingen aan de achterzijde eruit zien.
ik heb al op kabeltje .nl gezocht maar kom er niet uit.
graag uw hulp.IMG-20161123-00589.jpg
 
Die kabels zijn er, voor zover ik weet, niet.

Wat je wél zou kunnen doen , is een oude (vhs) recorder er tussen zetten mét een SCARTuitgang. vanaf hier zou je een simpele USBgrabber kunnen aanschaffen voor het digitaliseren ...
Hoever de kwaliteit er dan eventueel op achteruitgaat weet ik niet ...

Succes !!
 
Laatst bewerkt:
moet ik dan de bnc en de cinch?
die sluit ik aan op een grabber?
bedankt je hulp alvast
 
Hallo

"moet ik dan de bnc en de cinch?" ...

Bnc is video en cinch is audio ...

Indien je deze beide wenst ... --> uiteraard .

Goedkoop aankopen --> china , etc ....

Service krijgen bij potentiele problemen ... uiteraard een (duurdere??) deftige lokale p.c. winkel.

Peter
 
het gaat mij niet om de aankopen.
maar kan ik als ik de cinch en de bnc aansluit op de grabber dan
digitaliseren?
het is mij nog een beetje duister.
sorry

gr. peter
 
USB-grabbers? Dat is in veel gevallen echt matige kwaliteit. Ikzelf heb destijds Hi-8 bandjes van jaren '80 - '99 gedigitaliseerd met een Sony Camcorder op Firewire. Liep als een trein, en de kwaliteit zag er nog best goed uit (hoewel de kwaliteit van de bandjes zelf al niet veel soeps was). Met USB-grabbers was alles een drama.
 
@ jojajuji : idd, je sluit de BNC op de recorder aan (video-out) en dáár sluit je weer de GELE cinch op aan, (geel=video)
Vervolgens stop je de rode (of de witte..) in het audio-OUT gaatje en je kunt gaan digitaliseren !

Lees de gebruiksaawijzing wel goed door, soms moet je eerst de software installeren vóórdat je het USBapparaatje (de eigenlijke grabber) aan moet sluiten aan de pc.

EDIT: @ PHP4U: bekijk de aansluitingen eens ... Firewire is echt niet aanwezig op deze recorder...
TS zal het moeten doen met de aansluitingen die aanwezig zijn, andere opties om zelf te doen zijn er niet.

TS Zou, als het slechts 1 band is, ook kunnen overwegen om digitaliseren door een externe partij laten doen ...
 
Laatst bewerkt:
Andere simpele en goedkope oplossing, sluit deze aan op de tv(coax), en een videograbber op de scart aansluiting van de tv. (scart is veelal bi-directioneel)
Kwaliteit wordt nooit beter, al zou het rechtstreeks lukken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan