Voordelen van Joomla over WordPress

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kennis123

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 okt 2016
Berichten
3
Ik ben bekend met WordPress. Het is een mooi systeem om mee te werken. Nu hoor ik ook regelmatig wel eens wat over Joomla. Heeft Joomla ook echt voordelen over WordPress of is WordPress toch het beste systeem om mee te werken?

Ik hoor graag jullie meningen en wat de eventuele verschillen zijn!
 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet bekend ben met Joomla, maar in mijn ogen is dat toch een langzaam doodbloedend platform. Waarom wil je eigenlijk wat anders dan WordPress? In mijn ogen beschikt WordPress eigenlijk over alles wat je nodig hebt. Ook is er veel informatie over te vinden op websites als WordPress.startpagina.nl, WPBeginner.com en Deliberation.nl. Als je ergens niet uitkomt, vind je binnen de kortste keren er het antwoord op.

Joomla is misschien ook wel veel over te vinden, maar het trekt mij totaal niet.
 
Ik heb het in een verleden eens geinstalleerd, maar ik vond het te log en te groot.
Nu is het zo dat veel plug-in's ervan nu los beschikbaar ter download worden gezet wat ik zeker kan aanbevelen. Maar ik ga toch binnenkort eens kijken wat het nu allemaal is geworden.
 
Ik heb zowel met Wordpress als met Joomla gewerkt. Ik ben zelf inmiddels alleen nog maar bezig met Wordpress. Joomla vind ik veel te log en ingewikkeld. Verder is Wordpress nu zo gebruikersvriendelijk en zijn er zoveel plugins dat deze tool het voor mij gewonnen heeft.
 
Joomla wordt tegenwoordig een stuk minder gebruikt dan vroeger.
Ik denk vooral omdat het zoals al hierboven genoemd groot, log en traag is.
Wordpress is een stuk sneller en gaat naar mijn idee wat beter met de tijd mee.
Een groot deel van onze klanten heeft een Wordpress website, Joomla wordt nog wel gebruikt, maar als ik een schatting moet geven is Wordpress een factor 8-10 groter.
 
Wordpress is gewoon gebruiksvriendelijker. Ik heb ooit een website willen onderhouden die gemaakt was in Joomla. Nou, geef mijn portie maar aan fikkie. Het is gewoon niet simpel als je de weg niet weet.
WP is daarnaast wel simpel en snel te leren.
Dus al mijn websites die ik maak voor mij en anderen gaan in WP. Daarnaast kan ik diegene voor wie de website is, snel leren hoe het een en ander werkt.
 
Is niet te vergelijken met WP of Joomla.

Overigens dat van Jimdo of al die anderen...ik vind het maar niets. Je kan zelf niet veel. Heb ook ergens eens gelezen dat het niet erg seo vriendelijk is allemaal. Of dat waar is weet ik niet.

Bij WP kan je doen wat jij wilt, welke plugin je wilt, welk thema je wilt....etc. etc.
Je hebt overal de hand in, zowel in het dashboard van WP zelf als in de configuratie erachter. Dus Msql, en de files etc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan