utp stekker past net niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

brbr

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2002
Berichten
1.768
bedraad aangelegd.
wil nu even met utp-tester kijken of alle verbindingen oke zijn.
maar het stekkertje (bijlage) past net niet in de utp-tester, vreemd.
 

Bijlagen

  • aaaaaaaaaaaaaaaaa.jpg
    aaaaaaaaaaaaaaaaa.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 348
Laatst bewerkt:
Dan is het verkeerd gekrompen. U kan dit denk ik verhelpen door de contacten alsnog met een klein schroevendraaiertje naar binnen te drukken.
 
het klemt aan de zijkanten
met wat kracht zal het wel lukken, denk ik
 
Kracht is niet fijn voor dat spul. Misschien een voor een naar beneden drukken.......
 
Hoi,
Wat mij opvalt is dat er maar 4 aangesloten draden zijn, normaliter bedoeld voor een telefoonaansluiting (RJ11) meestal voor ADSL.
Een UTP aansluiting (RJ45) daar horen normaal gesproken 8 draden in voor een netwerkaansluiting op een breedband modem/router.
Of je probeert een UTP stekker in een telefoonaansluiting te krijgen, wat nooit zal lukken, of je probeert een telefoonstekker in een UTP aansluiting te krijgen, wat ook niet zal lukken.
Ik neem aan dat je dat screenshot van internet hebt afgehaald en dat het niet de werkelijke situatie van jezelf is.
 
Laatst bewerkt:
Reactie

Foto tester
 

Bijlagen

  • IMG_0238.JPG
    IMG_0238.JPG
    1,3 MB · Weergaven: 149
Als (zoals je schrijft) het probleem lijkt te zijn dat de RJ-45 connectoren te breed zijn, dan zal dat een productiefout zijn van de RJ-45 connectoren, want de foto van je kabeltester lijkt een kabeltester aan te geven die RJ-45's aan zou moeten kunnen (ik heb zelf precies dezelfde als op de foto, en die werkt prima, gebruikt op 100en UTP-netwerken).

Dus je zou dan kunnen overwegen om (indien het 'echte' RJ-45's zijn, dus met plek voor precies 8 aders) wat plastic van de zijkanten af te schrapen (uiteraard aan beide kanten evenveel) óf RJ-45's te gebruiken die geen productiefout hebben, maar dat zou dan betekenen dat je de nieuwe RJ-45's (ook) weer opnieuw moet gaan aanknijpen aan de kabel, en dat lijkt me minder gewenst.

PS: Ander probleem zou kunnen zijn dat de koperbanen in de kabeltester nu gekruist zitten, en daarmee het insteken van de RJ-45's onmogelijk maken, dus kijk dat eerst goed na... Overigens is dat niet wat je beschrijving aangeeft, dus zal hoogstwaarschijnlijk niet (ook) aan de hand zijn, maar zeker weten = zeker weten.

Tijs.
 
Past het stekkertje in datgene waarvoor ie bedoeld is, een PC ?
 
reactie

beetje late reactie, sorry was andere dingen aan het klussen.
Met de tester is niets mis, ik haalde een doosje rj45 stekkertjes bij G.......a.
en daar moet je dus niet zijn voor zulke dingetjes.
Ik haal nu kwalitatief goede stekketjes bij pc winkel
en neem de tester mee om zeker te weten of ze soepel in
de tester glijden, klikken.

die dingen worden blijkbaar massaal gemaakt met stansmachines en
en het goedkope spul past dus niet altijd.
Blijft vervelend.
 
Soms wordt goedkoop inderdaad duurkoop ... fijn dat het opgelost is. :thumb:
 
Hallo

"en neem de tester mee om zeker te weten of ze soepel in ..."

Opletten ...

Van een niet gekrimpte male connector steken de kontaktpuntjes iets uit ...

Heb reeds van ettelijke chassisonderdelen (muur/female) de defekte connectoren moeten vervangen bij kennissen.

Verbogen ... soms zaten er zelfs nog niet gekrimpte connectoren in ... om te voorkomen dat er stof in kwam ... :eek:

Een gewaarschuwd mens ....

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan