trust webcam niet terug te vinden op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem 2

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2008
Berichten
470
hallo, ik heb een vaio laptop met windows vista 32bit. ik heb hier een externe trust webcam via de usb op aan gesloten . via apparaat beheer zie ik hem wel maar kan hem nergens op de laptop terug vinden om te openen.
Ik wil hiermee opnames maken , dus ik moet hem wel zien en kunnen besturen.
weet iemand hoe ik de cam kan terug vinden op mijn laptop. ik bedoel dus een externe in niet de ingebouwde.

alvast bedankt willem.
 
Heb je er geen cd'tje bij gekregen?

Daarnaast zou het wel helpen als je ons vertelde of het ooit gewerkt heeft onder Win10 of dat het een eerste aansluiting betreft.
Ook een exact type kan bijdrage aan een mogelijk snel(lere) oplossing.
 
Laatst bewerkt:
nee , geen cd en wel op een andere pc , op deze laptop is het de eerste aansluiting. deze cam moet op mijn vista.
Zoals ik al zei hij is wel te zien bij aparaatbeheer. tijdens het inpluggen in de usb is het stuurprogramma geinstalleerd via internet.
 
Het MERK was mij uit het onderwerp van je vraag en je eerste bericht al duidelijk geworden, het TYPE niet.
 
Kijk hier even.

Enne, niet rot bedoeld, maar probeer ons te helpen jou te helpen door ons niet alle mogelijke informatie uit je te hoeven laten 'trekken'. Zo vertel je bijv. ook niet onder welk besturingssysteem de webcam wel heeft gewerkt. Staan er uitroeptekens en / of cirkels met een rood kruis erin bij de cam in apparaatbeheer?

Zoals je je startvraag stelde zou je 'm kunnen vergelijken met : mijn Volkswagen doet het niet meer, er zit een 1600 benzinemotor in. Denk je dat er veel automonteurs zijn die jou via het internet dé oplossing kunnen bieden?
 
Laatst bewerkt:
Ik lees op de ondersteuningspagina een aantal interessante dingen:

Make sure your system is up to date following the instructions from the website www.windowsupdate.com.

Unplug the webcam and restart the system.

When Windows has completely loaded, connect the product directly to the USB port without using a hub or an extension cable.

Windows should recognize the webcam and install the built-in Windows driver.

Check in the Device Manager if the product is correctly installed or if there is any error message (visible by the yellow exclamation mark) reported.

After the device has been recognized by the system and is visible in the Device Manager, you need to select it as default device for recording and playbacking to be able to use it.

De vraag is nu even of je aan alle voorwaarden (met name die ik rood heb gemaakt) hebt voldaan?
 
ik denk het als leek niet, het is niet verkeerd bedoeld maar ik vraag op help mij niet voor niets iets over een probleem. ben ook maar een leek op vele vlakken.ik ga nu bovenstaande uitproberen zover als mijn engels begrijpelijk is. kom er op terug. ps is een oudere pc die wel een 15 min nodig heeft om opnieuw op te starten.
 
Vertaald:

1e rode : zorg ervoor dat Windows helemaal up to date is
2e rode : sluit de cam rechtstreeks op een usb poort van de computer aan en niet op een hub (zeg maar een verdeeldoos voor usb poorten)
3e rode : als de cam in apparaatbeheer wordt herkend (zichtbaar is), selecteer het apparaat dan als het standaard apparaat voor opnames en afspelen om het te kunnen gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
gebeurt maar niet te zien alleen in apparaartbeheer, vertaal aub het volgende :is visible in the Device Manager, you need to select it as default device for recording and playbacking to be able to use it.
 
Had ik in bericht 13 al gedaan, dat is de 3e rode. (er staan maar 3 rode passages in en daarom had ik 1,2 en 3 genoemd)

Daarmee wordt dus hetzelfde bedoeld als wanneer je een printer op je systeem installeert terwijl bijvoorbeeld er ook nog een andere op aangesloten is. In het apparaatbeheerschermpje moet je dan die printer als standaard printer selecteren.
 
Laatst bewerkt:
ik kan bij aparaatbeheer niets veranderen, wel zoals boven beschreven de ingebouwde uitgeschakeld
 
De ellende is dat ik al een jaar of 7 geen Vista meer heb, ik kan je dus niet de exacte lokatie geven waar 'ie moet staan. Mogelijk ook onder de Startknop van Windows (of was die anders onder Vista dan onder 7 en andere latere Windowsversies? Ik weet 't gewoon niet meer). Iemand die meeleest????

Kijk ook eens goed rond in het configuratiescherm, daar "ergens" rechtstreeks, of onder een verzamelnaam van 'iets' zou 'ie moeten staan. Dan kun je 'm daar als standaardapparaat selecteren.
 
in de andere pc met windows 10 zie ik hem ook maar kan hem nergens openen, er staat wel bij gebeurtenissen :Device USB\VID_0C45&PID_62C0&MI_00\7&6d7b264&0&0000 requires further installation.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan