Modem steeds opnieuw opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
2.694
Geachte forum leden. Ik heb van KPN een berichtje gehad dat ze een reparatie hebben uitgevoerd aan het systeem Nu moet ik elke keer mijn modum uitzetten en weer aan om op te kunnen starten Als dat is gebeurd dan werkt alles weer goed Maar zet ik mijn laptop weer uit dan is het weer het zelfde en zegt hij kan de pagina niet vinden.
wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn ??
e de waele
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als het probleem zich voordoet, wat krijg je als antwoord als je in een command-prompt het commando ipconfig uitvoerd?

Als je "ipconfig /renew" uitvoerd, werkt de verbinding daarna weer wel?
 
Hallo wampier wat een snelle reactie, ik ga er vanavond naar toe en ga dat uitproberen . ik laat nog van mij horen
zijn er nog meer tips die ik kan uit proberen ??
e de waele
 
Naar ik vermoed is het een probleem met je IP-adres en/of de DNS. totdat eventueel uitgesloten is heeft verder zoeken niet zoveel zin.

Overigens wel een vaag verhaal van KPN. Lijkt me niet de bedoeling dat je zelf steeds dingen moet doen om een werkende oplossing te krijgen.
 
OK ik ga vanavond reageren op uw reactie tot nu al zeker bedankt voor het mee denken
e de waele
 
Enne, de telefonische helpdesk van KPN is gratis (geen belkosten) én 24 uur per dag bereikbaar. Door een actie van hun heb jij een probleem, ik zou geen seconde twijfelen en de helpdesk bellen. Ik neem aan dat je niet de enige bent die dit is overkomen.
 
Zodra ik daar ben dan ga ik de laptop opstarten en kijken wat er precies gebeurd en welke melding ik krijg en ga dit hier melden dan kunnen we verder kijken voor een oplossing.
Dus iedereen tot vanavond allemaal zeker al bedankt
e de waele
 
Als je "ipconfig /renew" uitvoerd, werkt de verbinding daarna weer wel?

Er zijn inderdaad situaties waarin dit de oplossing is
maar:
dat moet soms ook een combinatie zijn van de volgende twee (in die volgorde):

  • ipconfig /release
  • ipconfig /renew
 
Hoi,
Ga naar command prompt (start>alle programma's>bureau-accessoires>opdracht prompt) klik rechts op 't pictogram en kies
"Uitvoeren als administrator"
typ achter de prompt (knipperende cursor)

ipconfig /all (hier zie je alle verbindingsgegevens maak evt. 'n screenshot d.m.v. Alt + Prt Scr-toets)

ipconfig /flushdns (DNS-cache wordt vernieuwd)

ipconfig /renew (IP-adres wordt vernieuwd)

ipconfig /release (IP-adres wordt vrijgegeven)



achter elke opdracht Enter-toets!
Herstart de pc('s)

Verplaatst van Win 10 naar deze sectie.
Succes verder met je vraag.
 
Laatst bewerkt:
Hier ben ik eindelijk weer terug Het probleem is opgelost IK heb de laatste updates van de maand november en december er op gezet.
deze zijn dus niet automatisch er op gezet ,Dat zou volgens de regels wel moeten zijn gebeurd maar ok.
Nadat ik deze allemaal heb geinstalleerd en terug opgestart was de verbinding weer in orde.
Ik heb bij het opstarten voor de eerstste keer ook geen foutmelding gehad of gezien maar de internet verbinding kwam niet tot stand,
Dus na de updates was alles goed Ik denk dan ook dat het daar aan heeft gelegen ?? kan dat ??
e de waele
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan