XBMC / Kodi Remote

Status
Niet open voor verdere reacties.

Moviestream

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2011
Berichten
11
Goedemiddag Allemaal,

Op dit momnet ben ik bezig met het makken van een remote control voor XBMX/KODI.
in eerste instantie heb ik nu een hele simpele remote gemaakt om mee te testen.
Zodra het bij meerdere mensen werkt zal ik hem uitbreiden met meerdere opties zoals het aansturen van addons en het doorgeven van een zoekactie.


Hoe werkt het?

Om de remote te gebruiken zal eerst in Kodi de webserver aangezet moeten worden.
Dit kan via System-Settings-Services-webserver

vink allow control of kodi via http aan.

De kodi webserver is nu aktief.

vervolgens kun je in het hoofdmenu onder system - syteminfo het ipadres van de server zien.

Als dit ipadres wordt ingevuld in het programma zou de remote moeten werken.
graag verneem ik of dit lukt, zodat ik het programma verder kan uitbreiden.

Bekijk bijlage KodiRemote.zipBekijk bijlage KodiRemote.zip
 
Vind het erg omslachtig.
Yatse werkt vele malen simpeler.

Dit is pas het begin, wil het gaan uitbreiden, zodat het direct mogelijk wordt om binnen een addon te zoeken, of dat er addond worden gecombineerd in 1 zoekactie.
Yatse vind ik persoonlijk lastig in te stellen (mogelijk al weer verbeterd, lang niet meer naar gekeken), ik wil deze zo simpel mogelijk maken.

Zijn er bijvoorbeeld opties die je mist in Yatse?
 
Dan moet ik mijn oude kastje eens opsnorren, ik draai Kodi nu vanaf de laptop. Vele malen sneller en makkelijker.
 
Dan moet ik mijn oude kastje eens opsnorren, ik draai Kodi nu vanaf de laptop. Vele malen sneller en makkelijker.

Bedankt voor de reactie.

Ik heb beide. Op laptop is inderdaad handig, maar soms wil ik toch even op de TV kijken.
Destijds kreeg ik de addons niet aan de praat op Yatse.
Was dat jou wel gelukt?
Ook zag ik dat hij sommige mensen da addon wel had, maar die konden dan weer niet een film starten vanuit de addon.

Ik gebruik het namelijk icm addons, vind ik makkelijker dan lokaal films afspelen.

Mocht je een optie hebben die je handig lijkt dan hoor ik dit graag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan