Photoshoppen van kerst foto`s

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterDennis

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Berichten
722
Goedendag! 2e kerstdag hadden we een etentje met de hele familie. Zelfs inclusief familie uit Engeland kwamen.
Had een oom van mij zijn Nikon spiegelreflexcamera mee, en het plan was om een groep foto te maken met iedereen er op.
Terwijl mijn oom de camera installeerde en plaatste en vast een paar proef foto's maakte, stelde hij vervolgens de timer in, zodat hij er ook bij op kon.
Maar vervolgens Is de foto waar hij bij op staat, niet zo goed gelukt. Dat wil zeggen dat er enkele hoofden niet helemaal op staan.
1 meisje er niet leuk op staat, 1 jongen helemaal net buiten de foto valt, en 1 man volledig achter iemand staat.
En doordat iedereen na de foto, en voor het controleren er van, weg zijn gegaan, konden we het niet over doen.
Is het mogelijk dat iemand hier zo vriendelijk is om de foto zo aan te passen/bewerken zodat iedereen er op staat?

En dan het liefst voor 31 december, omdat de Engelsen op 1 januari weer weg gaan.

Ik heb meerdere foto`s waar gezichten/personen van af te halen zijn
 
Ik neem aan dat je de omtbrekende personen wel op andere foto's hebt staan? En wil je die er dan bij zetten alsof ze ook in de groep stonden, of wil je ze er dan los ingemonteerd hebben?
 
De ontbrekende personen heb ik wel op andere foto`s staan.
Die zou ik er dan graag bij in hebben alsof ze in de groep stonden.

De Engelsen zijn er nog ja...maar de Noord Hollanders en Brabanders zijn weer weg ;-)
 
Als er een handig neefje met een mac was misschien.
Maar dit neefje heeft windows en geprobeerd met gimp, maar lukte allemaal niet zelf.
Anders had ik het echt zelf gedaan!
 
Laatst bewerkt:
Wat een enthousiasme.... ik zou zeggen: upload de foto's maar en dan kijk ik er wel even naar.
 
@ Femke....kost dat daadwerkelijk zoveel tijd? :O
Ik dacht, ging er eigenlijk van uit dat het voor iemand die ervaring er mee heeft, een kwestie is van minuten.....hoogstens 30 minuten, misschien een uurtje....maar werkelijk uren? Dagen werk?

@OctaFish ik zal eens kijken of ik ze kan uploaden

IMG-20161227-WA0001.jpg Dit is qua kleur een mooie foto, maar kijkt vrouw links op de bank verkeerde kant op en meisje rechts met rode kerst trui heeft hand voor haar gezicht.

IMG-20161227-WA0002.jpg Hier zijn wat meer vrolijkere gezichten, en staat mijn oom ook bij op. (man rechts onder gehurkt met blauwe overhemd)

IMG-20161227-WA0003.jpg Hier nog een 3e foto voor het geval je hier nog iets mee kan of uit kan halen.

IMG-20161227-WA0004.jpg De linker man op deze foto, mist op de groepsfoto, rechts boven in de hoek. (daar zie je net een klein stukje van hem)

IMG-20161226-WA0034.jpg Deze man staat verstopt, links boven in de hoek, staat precies achter een andere man.

IMG-20161227-WA0007.jpg dit linker jongetje mist links onderaan de foto.

Volgens mij vraag ik best wel veel, heb ik nu het idee....
 
Valt wel mee, Femke is geen fotograaf en ik wel :). Haar tijdschatting heeft mij in ieder geval ook verbaasd.
Ik zal er morgen eens naar kijken.
 
.hoogstens 30 minuten, misschien een uurtje....maar werkelijk uren? Dagen werk?

Nou ja, ik had natuurlijk de foto's nog niet gezien en de andere foto's die je dan moet gebruiken.
Je hebt nog zoiets als eh....kleurverschil tussen de foto's, grootte etc. etc.
Dus die schatting is misschien iets te veel. Dat kan ik niet weten voordat ik alles zou hebben gezien.

Iets wegwerken is vaak heel snel gebeurd, iets bijplakken met kleurverschil en grootte en andere obstakels is iets meer werk.
En als je het heel goed wilt doen dan rafel je het niet af, maar ga je er echt voor zitten en probeer je het zo goed en mooi mogelijk te maken.
En daar gaat voor mij de tijd inzitten. Want je wilt mooi werk afleveren, of niet dan.
Of je nu fotograaf bent of niet.

Maar Octafisch, joh die is zo'n goede fotograaf, die kan dat vast wel eventjes in 30 minuten.
 
Ah, dan moet je dus allang klaar zijn.
Wel even het resultaat laten zien hè?
 
Wel eens van vrijwilligerswerk gehoord? En dat je dan dingen doet als je tijd hebt?
 
Ik moet er wel gelijk bijzeggen dat de kwaliteit van de foto's niet heel best is; zijn dit de originelen waar we het mee moeten doen, of heb je betere kwaliteit achter de hand?
 
De groep foto's zijn gemaakt met dsl en mij toegestuurd via WhatsApp.
Andere foto's zijn gemaakt met telefoons.
Maar misschien als ik die dsl in handen heb, dat daar meer foto's van de personen af kan halen.
Maar word de kwaliteit ook niet minder van het feit dat ze als bijlage hier mee gestuurd worden?
 
@octaFish
De groepsfoto`s heb ik nu op mijn computer staan. Zijn wel respectievelijk 5.372 kb tot 6.454 kb groot.
En het hier uploaden geeft een foutmelding. Ik denk dat ze te groot zijn.
Nou kan ik ze wel verkleinen via paint...verkleinen als in grootte als in formaat, maar word de kwaliteit dan ook niet minder?
 
Je moet ze zeker niet verkleinen, want dan zijn we net zo ver als nu :). Je kunt ze op een fileshare uploaden, wikisend.com bijvoorbeeld werkt prima. Ik heb al wat lopen klooien, en dit is het resultaat tot nu toe. Stevig verkleind, dat wel.
Groepsfoto v1.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan