Vreemde objecten in windows10 netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eastw00d

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2013
Berichten
118
sinds kort heb ik in mijn thuisnetwerk wat apparaten staan die niet in mijn thuisnetwerk behoren.
Hoe kan ik deze buiten sluiten?
mvg Bart
Knipsel.JPGKnipsel.JPG
 
op de ongewenste klikken ==> verwijderen.
Dat zijn toestellen die op een andere locatie staan waar je je laptop gebruikt hebt, denk ik.
 
laptop komt niet buiten huis, nadat ik ze verwijder komen ze net zo vrolijk terug
 
Dus je wilt zeggen dat er in huis geen Draytek (netwerk-)apparatuur is en ook geen Sony Bravia tv?
Overigens zouden het apparaten kunnen zijn waar mee verbonden kan worden maar die niet noodzakelijkerwijs in je eigen netwerk hoeven te staan. Zie ook deze discussiedraad die ik vond door te googelen naar DraytekAPs

Er is trouwens ook op Helpmij een discussie over geweest, namelijk deze, waarin in posting #18 een verklaring wordt gegeven voor (in ieder geval) de getoonde DraytekAPs (indien die niet van jou zelf is).

Onder de streep: Je kunt makkelijk checken of deze apparaten alleen 'gevoeld worden als in de buurt' of dat ze echt op je netwerk zitten: Schakel uit je wifi adapter (in Apparaatbeheer) en verbind bedraad met je router. Verwijder de 2 vreemde apparaten conform de instructie in posting #2 uit je netwerkomgeving op de computer. Herstart de computer. Komen de 2 apparaten dan niet terug, dan zitten ze niet op je netwerk, en worden ze (alleen) via wifi gezien als 'in de buurt'. Heb je dat allemaal uitgezocht, dan kun je de bedrade verbinding weer loskoppelen en de wifi adapter weer inschakelen om weer gewoon draadloos te gaan werken.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
voor zover ik weet geen Draytek apparatuur en zeker geen sony bravia.
WPS heb ik uitgeschakeld en de router gereboot, maar probleem blijft bestaan.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Ik heb al zitten denken om mijn IP range te gaan veranderen, maar vrees dat dit geen invloed gaat geven
 
Kijk nog even naar de laatste paragraaf van mijn vorige posting, daar had ik nog wat bijgetypt. Dat zal uitsluitsel geven of de gevonden 2 apparaten echt verbonden zijn met je netwerk of alleen vindbaar 'in de buurt' zijn.

Inderdaad gaat ip-range aanpassen geen resultaten/verandering opleveren.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan