iMovie - logo plaatsen in film zonder zwarte balk boven en onder (maar wit)

Status
Niet open voor verdere reacties.

D3KK3R

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jan 2017
Berichten
3
Goedenmiddag,

Ik ben bezig met het bewerken van een filmpje in iMovie. Daarin wil ik graag starten met een logo waarvan de achtergrond wit is. De afbeelding zelf is te klein om de hele afbeelding te overlappen, hierdoor ontstaan er twee zwarte balken (boven en onder). Uiteraard vind ik dit niet zo'n groot probleem wanneer de gehele film dit formaat heeft, maar in dit geval is dat niet zo. Ik zit nu al anderhalf uur te klooien en te zoeken op het internet maar ik word niet wijzer.

Heeft iemand een tip hoe ik de achtergrond achter een logo wit krijg?

Vriendelijke groeten en hartelijk dank.
 
welk bestandsformaat heeft dat logo?
 
Download het gratis Paintbrush programma of gebruik een ander teken programma. Maak een afbeelding aan met de afmetingen van je film. Misschien is die HD, dus 1920 x 1080 pixels). Gebruik dan de bekende Photoshop tools om die afbeelding wit te kleuren. Sla dit bestand op.
Sluit Paintbrush. Open het logo met het Voorvertoning-programma (Preview), kies: selecteer alle en kopieer het (apple+A, apple+C). Open daarna de witte afbeelding met Voorvertoning. Plak (Apple+V) het logo in de witte afbeelding, bepaal schaal en exacte plek van het logo. Sla op. Open het resultaat in iMovie..

http://paintbrush.sourceforge.net/
 
Waarschijnlijk kan het een stuk eenvoudiger.

Sleep vanuit Achtergronden eerst een witte achtergrond naar je tijdlijn. Sleep vervolgens de betreffende afbeeldingen vlak bóven dat gedeelte op de tijdlijn. Er wordt automatisch een cutaway aangemaakt, waarbij de afbeelding over de video wordt gelegd. Je kunt vervolgens nog e.e.a. verstellen met de bijsnij-functie.

Dan ben je er waarschijnlijk al.

Mocht het toch niet lukken is het maken van een afbeelding in de juiste verhouding het goede advies. De afbeelding hoeft niet zozeer hetzelfde aantal pixels te hebben, maar wel dezelfde verhouding, waarschijnlijk 16:9. Dat kan inderdaad met Paintbrush, een andere tip is Keynote.

Maak een nieuwe dia aan en klik rechtsboven op Document. Kies het diaformaat, vermoedelijk heb je 16:9 nodig, desnoods maak je het formaat alsnog zelf met pixels. Voeg de afbeelding in en zet hem op zijn plek. Exporteer vervolgens je Keynote naar afbeeldingen via Archief en sleep het resultaat in iMovie.

Mocht je nog wat leuks willen doen met die afbeelding, kun je zelfs met een effect werken in Keynote en het niet als afbeelding maar als video exporteren en dat weer invoegen in iMovie.

Het is niet snel te gek... :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan