Kleiner Video capture bestand maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woffels

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2006
Berichten
249
Hallo,

Ik heb nog een oude DV camera met Firewire aansluiting. Nu wil ik een opgenomen film van een DV tape van 40 minuten omzetten van de camera naar een bestand. Dit lukt prima met Photo gallery van microsoft dat standaard in windows zit via de firewire. Helaas wordt dit capture avi bestand van 40 minuten al bijna 8 Gb. Om het kleiner te maken moet ik dus nog een tussenstap doen in een video edit programma. Ik heb gezocht in Photo gallery hoe je op lagere kwaliteit kan capturen, maar dat kan niet. Weet iemand misschien een tool (liefst gratis) waarmee ik zelf kan instellen hoe groot het bestand gaat worden dat ik capture zonder die tussenstap?

Alvast bedank.
ERwin
 
Hallo,
Bedankt voor je snelle reactie. Ik wil alleen niet eerst capturen en dan converteren, maar rechtstreeks met de capture een kleiner bestand kunnen schrijven. Kan dat?
 
Begrijp ik, maar ik ken dat programma niet dus weet niet of het mogelijk is. Mijn reactie was puur een suggestie om toch tot een gewenst eind resultaat te komen.
 
Er zijn genoeg video editors die kunnen capturen en afhankelijk van de mogelijke bestandsformaten weg kunnen schrijven.
Probeer het eens met virtualdub met de divx plugin. Mits goed ingesteld kan je op 1.5 to 2 GB uitkomen

Helaas wordt dit capture avi bestand van 40 minuten al bijna 8 Gb.
Dit is dus hoogstwaarschijnlijk ongecomprimeerd.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan