• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vergelijking tussen twee verschillende inlees tabellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Multifasciata

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jan 2017
Berichten
4
Beste formleden,

Ik ben al een tijd bezig de onderstaande uitdaging op te lossen en helaas ik krijg het niet voor elkaar. Bij deze hoop ik dat één van jullie mij in de goede richting kan helpen.

Ik lees één keer per week in een Excel file een vanuit een planningsprogramma gegenereerde database uit met behulp van een macro en connections. Na het inlezen wordt er met behulp van een macro een leesbare rapportage gemaakt en wordt het geheel opgeslagen als PDF.Tot zover loopt het. Nu is de wens dat er een vergelijking wordt gemaakt tussen de vorige week gemaakte en het nieuwe rapport. Met daar in;

- Wanneer het project niet meer in de database staat de melding "send" geeft.
- Wanneer er een nieuw project in de database staat de melding "New" geeft.
- Wanneer er een verschuiving in een project heeft plaatsgevonden deze wordt weergegeven met de oude en nieuwe datum.

In de onderstaande afbeelding een versimpeling van de situatie

- In tabel 1 de nieuw ingelezen tabel.
- In tabel 2 de oude tabel.
- In tabel 3 de gegenereerde rapportage.

Excel - Test.jpg

De manieren hoe ik een poging heb gedaan om het toe te passen zijn;

- Bij het afsluiten van de macro wordt er een kopie gemaakt van de database en op een nieuw blad gezet met daarbij de datum wanneer dit heeft plaatsgevonden hierdoor is het mogelijk de vergelijking te maken.
- Met behulp van Vlookup de tabel proberen in te vullen.
-Met behulp van match de tabel proberen in te vullen.
Dit heeft niet tot het gewenste resultaat geleid.

Ik hoop dat iemand me in de goeide riching kan helpen.

Bekijk bijlage Test raport.xlsx
 
In de onderstaande afbeelding een versimpeling van de situatie

- In tabel 1 de nieuw ingelezen tabel.
- In tabel 2 de oude tabel.
- In tabel 3 de gegenereerde rapportage.


kloppen de gegevens van de tabellen wel in OLD staat: project 77 en in de rapportage staat deze vermeld als New, zijn de benamingen omgedraaid?:confused:

Knipsel.PNG
 
Laatst bewerkt:
Is dit de goede richting?
 

Bijlagen

  • Vergelijk.xlsb
    27,9 KB · Weergaven: 37
Dit komt erg dicht in de buurt van wat ik nodig heb.Vanuit hier kan ik verder.

Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan