"Sluit een ethernet kabel op deze computer aan"

Status
Niet open voor verdere reacties.

JWPaasse

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2010
Berichten
34
Deze melding krijg ik sinds een aantal dagen op mijn desktop te zien. Ik heb geen verbinding met internet (icoontje met een rood kruis) en ik krijg het niet aan de praat...

Ik heb geprobeerd:
  • Kabel vervangen
  • Kabel getest op andere PC en laptop, werken daar wel
  • Modem meerdere malen gereset, computer ook natuurlijk (inclusief de 30 seconden wachten etc)
  • Adapter aan en uit te zetten via het netwerkcentrum
  • Apparaatbeheer gechecked, netwerk adapter geeft geen foutmelding
  • Drivers handmatig geupdate (via laptop en USB stick)
  • USB Netwerk adapter gekocht (TP-link UE300), maar deze geeft nog steeds geen internet...

Ik ben intussen radeloos en wil gewoon weer mijn internet terug op mijn desktop... Alle hulp is welkom!

Alvast bedankt en vriendelijke groet,
Jan Willem
 
Gaat het in dit topic over dezelfde PC als de PC waarover het in dit topic gaat, of stelt het probleem zich op een andere PC ?
 
Helaas dezelfde PC.. Ik heb deze uiteindelijk wel weer schoon gekregen mbv pcwebplus forum.
 
Dus : het gaat over dezelfde PC, waarvan de opruimbeurt in dit topic bij de buren gebeurde ... de problemen ontstonden na de opruimbeurt, daar maak je ginds geen enkele melding van en dan kom je eenvoudigweg - zonder meer - terug hier ten rade ...
89.gif
 
Zoals ik al zei heb ik al een aantal dagen geen internet op mijn desktop en de laatste fixlist niet kunnen runnen nog.

Ik was er niet van bewust dat de twee problemen aan elkaar gerelateerd waren, dus besloot ik simpelweg hier een post te starten voor het internet probleem. Aangezien de malwareklachten zga verholpen zijn en ik toch niet op internet kan met de desktop, dacht ik dat de laatste fixlist wel even kon wachten.

Nu jij echter de suggestie wekt dat de twee wél gerelateerd kunnen zijn, heb ik even extra moeite gedaan om toch de fixlist op te desktop te zetten en te laten lopen en die via mijn laptop weer door te plaatsen.

Wilde je nu alleen mij 'terecht wijzen' of zou je mij kunnen helpen met het oplossen van mijn probleem met de internetverbinding? Dit zou ik zeer waarderen.
 
Ik wil jou absoluut niet terechtwijzen ... ik probeer enkel vast te stellen wanneer de problemen ontstaan zijn en wat er op dat moment zoal aan de basis van de problemen kan liggen, daarom dat ik "terugkeer" naar het verleden ... :)
 
Bedankt. De problemen onstonden gek genoeg wel pas een dag na de laatste Farbar fixlist. Ik heb de PC toen de hele dag gewoon gebruikt zonder problemen. Pas nadat ik ergens was gaan eten en in de avond thuis kwam, werkte internet niet meer.
 
Check DHCP instellingen! Misschien een foutje in dns. of je moet niet meer ergens gaan eten
 
Check DHCP instellingen! Misschien een foutje in dns. of je moet niet meer ergens gaan eten

Ik heb sindsdien ook alle contact met het restaurant in kwestie verbroken!

Waar kan ik de DHCP instellingen checken en hoe weet ik wanneer deze fout staan?
 
@chrissie: Het probleem kan DHCP gerelateerd zijn maar dat verklaart niet de melding dat de kabel niet aangesloten is...
@JWPaasse: Grappig dat we via die pcwebplus site (pas...) weten welk besturingssysteem er draait op je pc (namelijk Windows 10).
Het heeft (m.i.) weinig zin om iets te proberen herstellen als je pc nog niet malware-vrij is, dus de tips hier onder kun je nu uitvoeren, maar succes kan tegengehouden worden door de malware die op je pc rondhangt. Beter dus dat je die tips (opnieuw) probeert zodra de pc weer malware-vrij is.

Tip1:
Verwijder de bedrade netwerkkaart van je moederbord in Apparaatbeheer. [Word je gevraagd of je (ook) de bijbehorende driver wilt verwijderen, zorg ervoor dat de driver niet wordt verwijderd.]
Herstart de pc en laat de netwerkkaart weer (automatisch) opnieuw installeren door Windows. Kijk of je van op die bedrade netwerkkaart van je moederbord netwerkverbinding kunt maken.
Tip2:
Gebruik Windows Repair all in One
Je kunt het hier in werking zien, mocht je een 'instructiefilmpje' op prijs stellen en ook op de website zelf staat een filmpje.
Ik zou alleen de volgende onderdelen aanvinken in tabblad Repairs -> knop "Open repairs" en daarna op "Start Repairs" klikken:
01 - Reset registry permissions
03 - Reset service permissions
04 - Register system files
05 - Repair WMI
09 - Repair hosts file
10 - Remove policies set by infections
13 - Repair network
15 - Repair proxy settings
26 - Restore important Windows services
27 - Set Windows services to default startup

Tijs.
 
Bedankt voor je tips Tijs! Ik heb de eerste tip al geprobeerd maar ga je tweede tip nu uitproberen. Mocht het niet meteen lukken, probeer ik het nogmaals wanneer de pc volledig schoon is.
 
En ondertussen weten ze op PCW+ nog altijd niets ...
164.gif

Goeie, ik zal daar ook de internetproblemen vermelden!

Ik heb intussen de UE300 aan de praat gekregen (geen idee wat er veranderd is, maar hij doet het). Enige probleem is, is dat de verbinding via deze UE300 erg instabiel is en regelmatig wegvalt. Dan moet ik de UE300 eruit halen en er opnieuw in stoppen om het weer te laten werken. Zouden het nog steeds de DHCP instellingen kunnen zijn waardoor het niet goed werkt? Zo ja, hoe verander ik deze naar de goede instellingen?

EDIT: Op aanraden van PCW+ blijf ik even daar om te proberen de problemen op te lossen met dezelfde persoon. Bedankt voor alle hulp in elk geval!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vermoed dat de instabiliteit te danken is aan de USB 3.0 aansluiting die eraan zit. Heb je op jouw computer/laptop wel een USB 3.0 aansluiting en heb je 'm daar dan aan aangesloten?
Wat je zou kunnen proberen (zéker als je 'm aan een USB 2.0 aansluiting hebt aangesloten) is om, in Apparaatbeheer, te rechtsklikken op de UE300 (onder Netwerkadapters) en Eigenschappen kiezen -> tabblad Geavanceerd kiezen en de linkspeed vast te zetten op 100mbit full duplex en kijken of dat de stabiliteit verhoogt.
Evt. (al dan niet gecombineerd met het vastzetten van de linkspeed) zou een driver-update voor deze adapter kunnen helpen. link.
Overigens is die driver al van 2015, dus als je de bij jouw adapter geleverde software/driver had geïnstalleerd ga ik ervan uit dat de te downloaden versie niet nieuwer is dan wat je nu al gebruikt. Alternatief zou je (de website van Realtek schijnt nu offline te zijn) de Realtek driver kunnen proberen, namelijk die hoort bij Realtek USB FE Family Controller.
Je kunt ook de Realtek driver van de Fujitsu Lifebook Q736 gebruiken, die (ook) recenter is dan die op de website van TPLink: link, klik Device drivers open, kies/download de bovenste Realtek USB GBE Family Controller LAN Driver driver (3de van boven, verwar het niet met de Realtek Audio driver die op nummer 2 staat).

Ik heb zelf zeer goede ervaringen met deze Eminent 1017 USB variant (ook USB 3.0, maar werkt prima op USB 2 aansluitingen), die terugschakelt naar 100mbit full duplex indien op USB 2 aansluiting. Uiteraard begrijp ik dat deze adapter behoorlijk duur is en dat je (eerst) wilt proberen om de UE300 succesvol in te zetten.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
@dnties: je mistte wat ginds ... :rolleyes:

Het posten van hetzelfde probleem op meerdere forums is absoluut af te raden. Helpers weten dan niet wat al gedaan is en welke tools gebruikt zijn. Het is bovendien verspilling van tijd die een helper in je probleem steekt.
 
@gast0205: Ben ik met je eens, maar ik wilde mijn tips betreffende die USB netwerkkaart toch even kwijt. En verder lijkt me dat PCW+ forum niet echt 'deskundig', dus ik verwacht meer van de hulp hier dan van de hulp daar.
Om jou te citeren:
En ondertussen weten ze op PCW+ nog altijd niets ...

Tijs.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor je tips Tijs, ik ga het in elk geval allemaal eens proberen zodra de malware volledig van mijn pc af is. Ik heb het gevoel dat alle USB poorten een beetje haperen. Misschien is een factory reset een keer een goed idee?
 
Eigenlijk kon je dat 3,5 weken geleden al gedaan hebben ... dan was je binnen de kortste keren weer met een 200% propere lei vertrokken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan